• Svemir
  • Znanstvenici ne znaju zašto je ova svemirska regija prazna

Znanstvenici ne znaju zašto je ova svemirska regija prazna

U svemiru se nalazi tajanstvena rupa koja se nalazi u sazviježđu Orion.

Postoji neobjašnjiv kozmički fenomen koji se nalazi 1500 svjetlosnih godina od Zemlje u sazviježđu Orion.

Južno od velike regije koja stvara zvijezde poznate kao maglica Orion nalazi se tajanstvena struktura nazvana NGC 1999.

NGC 199 zapravo je svijetla maglica ispunjena prašinom. I premda se možda čini poput mnogih drugih sličnih maglica, ova je jedinstvena iz važnog razloga: ima ogromnu rupu praznog prostora, predstavljenu crnom mrljom na nebu.

Cijelokupna maglica s manjom rupom prikazana u kontekstu.Izvor: Wikimedia Commons.

Prethodne studije pretpostavljale su da je tajanstvena crna mrlja na nebu zapravo bila posljedica izuzetno gustog oblaka prašine i plina koji je blokirao svu svjetlost koja normalno prolazi.

Takve se strukture nazivaju tamnim maglicama.

Tamna maglica ili apsorpcijska maglica vrsta je međuzvjezdanog oblaka koja je toliko gusta da zaklanja svjetlost objektima iza sebe.

Međutim, analiza ovog nebeskog područja pomoću infracrvenog teleskopa Herschel ( koji može prodrijeti u tako gusti oblačni materijal ) 9. listopada 2009. otkrivena je u kontinuitetu ‘crnog prostora’.

To znači dvije stvari:

1. Ili je materijal oblaka bio toliko gust da jednostavno nismo mogli proviriti kroz njega;
  2. Ili su znanstvenici otkrili neobjašnjiv fenomen u svemiru.
Hubble / WFPC2 zabilježio je prazninu 2000. godine.Izvor slike: Wikimedia Commons.

Prateće studije potkrijepljene zemaljskim promatranjima pomoću submilimetarskih bolometarskih kamera na radio teleskopu Atacama Pathfinder Experiment i teleskopima Mayall (Kitt Peak) i Magellan produbili su ovaj misterij.

Znanstvenici su utvrdili da tajnovita mrlja svemirskog prostora nije crna zbog izuzetno gustih plinskih džepova, već zato što tamo zapravo nema ničega; to je uistinu prazan prostor.

Ovo je jedna od najvećih svemirskih misterija otkrivenih do danas.

Zapravo, znanstvenici još uvijek nisu uspjeli objasniti kako tako nešto može u potpunosti postojati.

Neki astronomi pretpostavljaju da su uzrok ovog praznog prostora mlazovi vrućeg plina koji dolaze od mladih zvijezda koje su pomogle stvoriti rupu u svemiru.

Drugi vjeruju da je snažno zračenje obližnjih zvijezda pomoglo stvoriti ovu tajanstvenu prazninu.

Točan razlog koji stoji iza ovog praznog prostora ostaje predmet nagađanja.

Razumijevanje uzroka ove čudne kozmičke pojave moglo bi nam pomoći da bolje razumijemo kako nastaju zvijezde u svemiru.

Maglica NGC 1999 osvijetljena je sjajnom, nedavno oblikovanom zvijezdom, vidljivom na Hubbleovoj fotografiji (gore) lijevo od središta.

Ova je zvijezda katalogizirana kao V380 Orionis, a bijele je boje zbog visoke površinske temperature od oko 10 000 Celzijevih stupnjeva (gotovo dvostruko veća od temperature našeg Sunca). Procjenjuje se da je njena masa 3,5 puta veća od mase Sunca.

Zvijezda je toliko mlada da je još uvijek okružena oblakom materijala zaostalog od njenog nastanka, ovdje viđene kao NGC 1999 reflektirajuća maglica.