Astronomija

Pogledajte prekrasne maglice i galaksije u novoj galeriji

maglica-ngc5189

Maglica ili nebula je oblak međuzvjezdane tvari (međuzvjezdani oblak), sačinjen od prašine i plinova. Maglice i galaksije tvore prekrasne oblike, te dolaze u najčudnovatijim bojama.

Za bas smo pripremili novu galeriju prekrasnih objekata iz dubokog svemira:

Rakova-maglica
Veličanstvena Rakova maglica, ostatak eksplozije supernove koju su vidjeli srednjovjekovni astronomi u 11. stoljeću. Izvori: NASA, ESA, G. Dubner (IAFE, CONICET, Sveučilište u Buenos Airesu) i dr .; A. Loll i suradnici; T. Temim i sur .; F. Seward i sur .; VLA / NRAO / AUI / NSF; Chandra / CXC; Spitzer / JPL-Caltech; XMM-Newton / ESA; i Hubble / STScI

Poznati nebeski svjetlosni mač smješten u aktivnoj regiji na Mliječnoj stazi poznatoj kao kompleks molekularnih oblaka Orion B. Izvor: NASA i ESA

Trumpler-zvjezdano-jato
Ova Hubbleova slika prikazuje jedno od najsjajnijih zvjezdanih jata zvanih Trumpler 14.Izvor: NASA, ESA i J. Maíz Apellániz (Institut za astrofiziku Andaluzije, Španjolska)

stupovi-stvaranja
Poznati Stupovi Stvaranja snimljeni su na gotovo infracrvenoj svjetlosnoj slici Hubblea.Izvor: NASA, ESA i Hubble Heritage Team (STScI / AURA)

divovske-zvijezde
Mlada nakupina divovskih zvijezda koja sadrži neke od najsjajnijih i najmasivnijih zvijezda Mliječne staze.Izvori : NASA, ESA, Hubble Heritage Team (STScI / AURA), A. Nota (ESA / STScI) i Westerlund 2 Science

maglica-ngc5189
Maglica NGC 5189.Izvor : NASA, ESA i Hubble Heritage Team (STScI / AURA)

maglica-prsten-hubble
Ova Hubbleova slika prikazuje veličanstvenu maglicu Prsten.Izvor: NASA, ESA i Hubble Heritage (STScI / AURA) -ESA / Hubble Collaboration

Sharpless 2-106 je mala maglica smještena u izoliranom području Mliječne staze.Izvor: NASA, ESA i Hubble Heritage Team (STScI / AURA)

ostatak-supernove
Hubbleova slika ostatka supernove 0509-67,5. Izvor: NASA, ESA i B. Schaefer i A. Pagnotta (Državno sveučilište Louisiana, Baton Rouge); Slika: NASA, ESA, CXC, SAO, Hubble Heritage Team (STScI / AURA) i J. Hughes (Sveučilište Rutgers)

galaksija-antena
Pogledajte nevjerojatan oblik galaksije Antena na ovoj kompozitnoj slici Hubblea i Chandre.Izvori : NASA, ESA, SAO, CXC, JPL-Caltech i STScI

*Svi izvori navedeni su kroz članak.