• Svemir
  • Znanstvenici poslali poruku izvanzemaljcima, otkrivajući lokaciju Zemlje u svemiru

Arecibo i BITG. Izvor: Nasa.gov.

Znanstvenici su poslali novu poruku potencijalnim izvanzemaljcima. Unatoč upozorenjima Stephena Hawking, poruka sadrži lokaciju Zemlje.

Ažurirani Arecibo – Baceon in the Galaxy

Znanstvenici su u duboki svemir poslali radijsku poruku koja otkriva Zemljinu lokaciju, nadajući se da će poruku primiti i razumjeti potencijalna inteligentna civilizacija. Sadržaj poruke zapravo je ažurirana verzija poznate poruke Arecibo iz 1974. koja je odaslana s identičnom svrhom. Arecibo se sastojala od 1679 bita odnosno 73 redaka po 23 znakova, u binarnom kodu (jedinicama i nulama). Nakon dešifriranja, poruka predstavlja vizualizaciju čovjekove figure, prikaz našeg Sunčevog sustava, molekule DNA i Arecibo teleskopa.

Znanstvenici su sada osmislili novu poruku, imena Beacon in the Galaxy (BITG). BITG sadrži neke informacije o osnvonoj matematici i znanosti koje nisu bile uključene u Arecibo. Znanstvenici se nadaju da će inteligentna civilizacija razumjeti spomenute koncepte.

“U sklopu proširenja poruke Arecibo iz 1974. i kozmičkog poziva 1999.-2003., glavni dio BITG poruke sadrži novi set grafičkih informacija u obliku slika te posebnu ‘abecedu’ za predstavljanje brojeva, elemenata, DNA, kopna, oceana i ljudi, itd., počevši sa umjetnim zaglavljem i podnožjem koji se sastoji od prostih brojeva” navodi Matthew Chong, student fizike i matematike na Sveučilištu Cambridge i koautor izvještaja koji opisuje projekt BITG.

Znanstvenici poslali našu lokaciju

Jonathan Jiang, voditelj projekta i znanstvenik u NASA-inom Laboratoriju za mlazni pogon (JPL), izjavio je da BITG poruka također prikazuje kozmičke orijentire “koji ukazuju na lokaciju Zemlje unutar galaksije Mliječne staze”. Istraživači ne namjeravaju sami poslati poruku, ali predlažu da bi se jednog dana mogla prenijeti sa Sfernog otvorenog radioteleskopa od petsto metara u Kini i Allen teleskopa Instituta SETI u sjevernoj Kaliforniji.

Unatoč tome, pokojni profesor fizike Stephen Hawking više je puta izrazio zabrinutost zbog ljudi koji šalju poruke u svemir, nastojeći kontaktiraju izvanzemaljce. 2015. Hawking je prisustvovao događaju na kojem je najavljen projekt Breakthrough Listen koji proučava radio valove u pokušaju da otkrije je li neki od njih umjetnog podrijetla. Hawking je pokazao podršku nastojanjima da se pronađe izvanzemaljski život, ali je upozorio da ne trebamo aktivno razoktrivati svoj položaj, misleći da će vanzemaljci nužno biti prijateljski nastrojeni.

Ignoriranje opetovanih upozorenja Stephena Hawkinga

“Ako pogledate povijest, kontakt između ljudi i manje inteligentnih organizama često je bio katastrofalan sa suprotne točke gledišta, a susreti između civilizacija s naprednim i onih s primitivnim tehnologijama, iznimno su loše prošli za manje napredne”, objašnjavao je svojevremeno Hawking. Izvanzemaljci bi mogli biti moćniji od nas i “možda nas neće doživljavati vrijednijima od običnih bakterija.”

U dokumentarnoj seriji Favourite Places iz 2016., fizičar se također osvrnuo na ovu temu govoreći o egzoplanetu Gliese 832 c, koji se smatra potencijalno nastanjivim. “Jednog dana mogli bismo primiti signal s planeta kao što je Gliese 832 c, ali bismo trebali biti oprezni oko toga kako ćemo odgovoriti.”

Jamilah Hah koja također radi na projektu BITG, smatra da su koristi od kontakta s vanzemaljcima veće od potencijalnih rizika. “Citat Stephena Hawkinga je inspirativan, ali moj osobni zaključak bio je da će svaka vrsta sposobna razumjeti i protumačiti našu poruku, vjerojatno biti jednako, ako ne i inteligentnija i opreznija prema našem postojanju” tvrdi Hah.

A Beacon in the Galaxy: Updated Arecibo Message for Potential FAST and SETI Projects, Jonathan H. Jiang, Hanjie Li, Matthew Chong, Qitian Jin, Philip E. Rosen, Xiaoming Jiang, Kristen A. Fahy, Stuart F. Taylor, Zhihui Kong, Jamilah Hah, Zong-Hong Zhu, Submitted on 4 Mar 2022 (v1), last revised 2 Apr 2022, Galaxies 2022, 10(2), 55, https://doi.org/10.3390/galaxies10020055 (pristup 6. travnja 2022.)

Browne E. (1. travanj 2022.), Scientists Make Message to Send Earth’s Location to Aliens, Ignoring Stephen Hawking’s Warning, Newsweek.com (pristup 6. travnja 2022.)