• Svemir
  • Pripremili su nas za izvanzemaljce, no što ako u svemiru naiđemo na ‘ljude’?

Pripremili su nas za izvanzemaljce, no što ako u svemiru naiđemo na ‘ljude’?

Izvor: screenrant.com.

Moguće je da u svemiru postoje humanoidne vrste. Zamislimo sljedeći scenarij: u budućnosti ljudi otputuju na druge svjetove i, gle čuda, naiđu na druge ljude.

Ljudi ‘niču kao gljive poslije kiše’

Prema znanstveniku sa Sveučilišta Cambridge, taj bi scenarij mogao biti vjerojatniji nego što nam se čini. U novom intervjuu za BBC-jev časopis Science Focus, evolucijski paleobiolog, po imenu Simon Conway Morris, izjavio je da istraživači mogu “s razumnom sigurnošću reći” da se evolucija slična čovjekovoj dogodila i na drugim mjestima širom svemira.

Suština Morrisove teze potječe iz teorije konvergentne evolucije koja tvrdi da se “slučajni učinci izbalansiraju, a evolucija konvergira, proizvodeći slične organizme u bilo kojem okruženju.” Časopis je koristio primjere leta, koji se “nezavisno razvijao na Zemlji najmanje četiri puta — kod ptica, šišmiša, insekata i pterosaura”.

Koriste li napredne izvanzemaljske civilizacije ‘svjetlosnu’ tehnologiju?

Humanoidi… humanoidi posvuda

Ukratko, teorija konvergentne evolucije pretpostavlja da je sama evolucija zakon prirode – i, kao logična krajnja točka, vjerojatno bi djelovala na isti način na različitim planetima, kao i ovdje na Zemlji. Drugim riječima, teoretski je moguće da plavi i zeleni humanoidi koje vidite na “Zvjezdanim stazama” zapravo postoje.

Morris nije jedini čovjek s Cambridgea koji vjeruje da se vanzemaljski život razvio na načine “analogne ljudskom”. Zoolog, Arik Kershenbaum, napisao je cijelu knjigu o konceptu evolucije izvanzemaljaca. “Budući da je evolucija mehanizam objašnjenja za život općenito, onda bi principi koje otkrivamo na Zemlji trebali biti primjenjivi u ostatku svemira” izjavio je Kershenbaum za časopis Quanta.

Kalāmski kozmološki argument

Njihovi omiljeni interesi mogli bi biti filozofija, književnost i glazba

Kershenbaum smatra da, iako je “primamljivo” zamisliti izvanzemaljske rase koje nemaju iste kulturne interese kao i ljudi, poput filozofije i književnosti, moramo zapamtiti da one nisu tek tako iznikle iz vakuuma kao napredna tehnološka bića. Čak bi i izvanzemaljski oblici života s boljom tehnologijom od ljudi, “evoluirali iz predtehnološke vrste”, smatra Kershenbaum.

“Ako je ta predtehnološka vrsta imala sličan tok razvoja poput nas, velike su šanse da su i njihovi temelji izgrađeni sa sličnim društvenim svrhama – povezivanju između članova grupe te prijenosu informacija i korisnih ideja.. Pred-tehnološka izvanzemaljska civilizacija mogla bi pjevati, plesati i pričati priče baš kao što je to činila pred-tehnološka ljudska civilizacija, jer sve te stvari služe istoj svrsi.”

Čini se razumnim zamišljati druge svjetove na kojima humanoidni oblici života “pjevaju, plešu i pričaju priče” baš kao ovdje na Zemlji. A ako su zakoni evolucije toliko jaki koliko ih smatraju darvinisti poput Kershenbauma i Morrisa, to povećava i našu sklonost povezivanju i komunikaciji s izvanzemaljcima, kao i ratu s njima.

Je li izvanzemaljska inteligencija uopće biološka?

Parsons P. (19. studenog 2021.), Could humans be the dominant species in the Universe, and we just don’t know it yet?, Sciencefocus.com (pristup 25. studenog 2021.)

Al-Sibai N. (22. studenog 2021.), Scientists Say There May Be “Humans” All Over the Universe, In a galaxy far, far away… Futurism.com (pristup 25. studenog 2021.)

Falk D. (18. ožujka 2021.), Why Extraterrestrial Life May Not Seem Entirely Alien, Quantamagazine.org (pristup 25. studenog 2021.)