• Svemir
  • Znanstvenik s Harvarda predlaže novu koncepciju postanka svemira: Je li naš svemir nastao u naprednom laboratoriju?

Izvor: WikiImages / Pixabay.com.

Avi Loeb je poznati astrofizičar sa Sveučilišta Harvard koji je fascinirao svijet sa svojim idejama i teorijama o izvanzemaljskom životu. Među njima je i teorija iz 2017. godine koja nalaže da su Zemlju već posjetili izvanzemaljci.

Prvi znakovi inteligentnog života izvan Zemlje

Temeljem ovih teorija, Loeb je napisao knjigu, izvornog naziva: “Extraterrestrial: The first sign of intelligent life beyond Earth“ u kojoj opisuje svoju kontroverznu teoriju o dolasku izvanzemaljskog oblika života u naš solarni sustav.

Njegova posljednja teorija kazuje da je naš svemir stvoren u laboratoriju te da su ga kreirali pripadnici tehnološki napredne civilizacije. Ova konstatacija daje mogući odgovor na jednu od najvećih zagonetki ljudske povijesti: što se dogodilo prije Velikog praska?, spajajući religijsku ideologiju o stvaratelju i teoriju kvantne gravitacije.

Kako Loeb objašnjava postojanje takve tehnologije?

Za početak treba definirati klase civilizacija koje predstavljaju razinu tehnološkog razvoja. Tehnološki razina civilizacije trebala bi se mjeriti po sposobnosti reprodukcije astrofizičkih uvjeta koji su doveli do njenog postojanja. U našem slučaju, Zemlja pripada u klasu C, a možda i u klasu D. Te dvije klase karakteriziraju civilizaciju koja još uvijek ne posjeduje dovoljno znanja da rekreira uvjete života na Zemlji nakon uništenja centralne zvijezde, Sunca (C) i nepromišljeno uništavanje svojeg prirodnog staništa (D). Klasa B su društva koja ne ovise o svojoj središnjoj zvijezdi u smislu postojanja života dok su društva klase A ona koju su nas, po teoriji, stvorila. To su civilizacije koje posjeduju tehnologiju za stvaranje „malih“ svemira.

Ako se potvrdi teorija da su naš svemir proizvela naprednija bića, odmah se implicira postojanje svemira u kojem ona borave, a koji je sličan našem te koje stvara nove manje svemire. To nalikuje na biološki organizam koji održava svoj genetski materijal kroz mnoge generacije. Ako je tako, Loeb zaključuje da naš Sunčev sustav nije odabran za nas nego služi kao podloga za razvoj društava koja su uvelike naprednija od našega.

Kako bi objasnio postojanje takve tehnologije i suštinu svoje teorije, Loeb kaže: „ S obzirom da naš svemir ima ravnu geometriju, postoji mogućnost da je napredna civilizacija razvila tehnologiju pomoću koje je nastao „mali“ kosmos ni iz čega putem tuneliranja (quantum tunelling).“ Osim toga, naše društvo još uvijek nije definiralo teoriju koja spaja kvantnu mehaniku i gravitaciju, dok je neko napredno društvo to uspjelo i tako ovladalo tehnologijom stvaranja „malih“ svemira.

Kako možemo postići veći stupanj razvoja i što to znači?

Loeb naglašava da je našoj civilizaciji najveća prepreka ka postizanju klase A, nemogućnost kreiranja dovoljno guste količine tamne energije na malom području. Ako to ikada ostvarimo, postat ćemo kategorija A. Međutim, ako se nadovežemo na neke od Loebovih teorija, nismo jedini koji to žele postići. Samo-replicirajućem svemiru je potrebna samo jedna civilizacija stupnja A te je postojanje više njih manje vjerojatno. Sve više od toga zahtijeva dodatne rijetke okolnosti i ne daje nikakvu evolucijsku prednost u postupku Darwinova procesa selekcije „malih“ svemira.

Izvor: KELLEPICS / Pixabay.com.

Po riječima Avi Loeb-a : „ Stvarnost je ta da smo mi, statistički, u središtu zvonolike distribucije inteligentnog oblika života u cijelom kosmosu, čak i kada uzmemo u obzir naše proslavljeno otkriće Higgsovog bozona.“

Zaključno, naša civilizacija još nije u mogućnosti rekreirati uvjete svog stvaranja pa je tako i spriječena u stvaranju svijeta koji ju je stvorio tj. druge „male“ svemire.

Ova teorija o postanku našega svemira je još jedna u nizu ideja koje nude odgovor na jedno od najenigmatičnijih pitanja našega svijeta.

Pridružite se raspravi u našoj Telegram grupi.KOZMOS Telegram

Tran T. (16. listopada 2021.), Harvard Scientist Suggests That Our Universe Was Created in a Laboratory, It’s a compelling (and scary) theory., Futurism.com (pristupljeno 18. listopada 2021.)

Loeb A. (), Was Our Universe Created in a Laboratory? Developing quantum-gravity technologies may elevate us to a “class A” civilization, capable of creating a baby universe, Scientificiamerican.com (pristupljeno 18. listopada 2021.)