Povežite se s nama

Pretražite Kozmos

Jeste li znali?

Pravi Matrix? Fizičar kaže da je Svemir vjerojatno neuronska mreža

Umjetnikov prikaz neuronske mreže.

Sve – od čestica, atoma do stanica i šire – na kraju se pojavljuje u procesu koji je analogan onome što doživljavamo kao evoluciju.

Što je zapravo stvarnost? I kako to definiramo? Je li sve oko nas stvarno? Ili živimo u simuliranom svemiru? Bilo je radova koji su preispitivali to koliko je stvarna stvarnost.

Što ako je Matrix dokumentarni film? Ok, to je šala, ali maknimo se od svega što vjerujemo da je stvarnost i pogledajmo stvari iz druge, možda kontroverzne perspektive. Što ako svemir koji vidimo kao nešto što je fizički tu, nije?

Nova teorija koju je predložio američko-ruski fizičar sugerira da je naš svemir zapravo masivna neuronska mreža, koja ponovno redefinira što je stvarnost. Mreža se može objasniti kao međusobno povezan računalni sustav koji na određeni način podsjeća na ljudski mozak. Neuronska mreža može učiti u toku svog postojanja, mijenjajući način na koji se koristi, ovisno o informacijama koje se daju određenim čvorovima i vezama.

Nastavak teksta je ispod oglasa.

Članak koji je na poslužitelj arXiv prenio profesor Vitaly Vanchurin sa Sveučilišta Minnesota Duluth pokušava redefinirati naš pogled na stvarnost i svemir u kojem živimo.

Profesor Vanchurin tvrdi da postoje prilično dobre šanse da zapravo nastanjujemo “stvarnost” koja postoji unutar gigantske neuronske mreže koja upravlja svime što doživljavamo kao stvarnost.

Istražujući svoju teoriju, profesor Vanchurin napisao je da postoji “mogućnost da je čitav svemir u svojoj osnovnoj razini neuronska mreža”.

Teorija koju je predložio Vanchurin zasigurno je nešto novo. U prošlosti smo čuli razne teorije. Neke od njih sugeriraju da je svemir u kojem živimo masivna računalna simulacija i da zapravo ništa nije što percipiramo kao stvarno.

Također, rad koji je napisao Nick Bostrom, profesionalni filozof iz Ujedinjenog Kraljevstva, tvrdi da je barem jedan od sljedećih prijedloga istinit: (1) velika je vjerojatnost da će ljudska vrsta izumrijeti prije dostizanja “posthumane” faze; (2) krajnje je vjerojatno da će bilo koja posthumana civilizacija izvesti značajan broj simulacija svoje evolucijske povijesti (ili njihovih varijacija); (3) gotovo sigurno živimo u računalnoj simulaciji.

Nastavak teksta je ispod oglasa.

Kao što jeotkriva futurizam, znanstvenici su nekoliko godina pokušavali spojitii kvantnu mehaniku i opću relativnost. Kvantna mehanika sugerira da je vrijeme univerzalno i apsolutno, dok druga tvrdi da je vrijeme relativno i povezano je sa samim prostorom-vremenom.

Sada, profesor Vanchurin objašnjava da umjetne neuronske mreže mogu pokazivati ​​”približno ponašanje” obje gore spomenute univerzalne teorije.

Što je svijest? Je li moguće prenijeti um u virtualni život?

Budući da je kvantna mehanika “izuzetno uspješna paradigma za modeliranje fizikalnih pojava na širokom rasponu ljestvica.”

“Uvriježeno je mišljenje da na osnovnoj razini čitavim svemirom upravljaju pravila kvantne mehanike, a čak bi i gravitacija iz njega nekako trebala proizaći”, piše profesor Vanchurin u svom radu.

Nastavak teksta je ispod oglasa.

Profesor Vanchurin otkrio je da se u određenim uvjetima – gotovo ravnotežnim- ponašanje neuronske mreže pri učenju općenito može opisati jednadžbama kvantne mehanike, ali na kraju zakoni klasične fizike stupaju na snagu.

“Koliko nam je poznato, kvantna i klasična mehanika su točno ono kako funkcionira fizički svijet”, rekao je profesor Vanchurin za Futurism.

Nadalje, profesor Vanchurin objasnio je da bi se, ako takva neuronska mreža djeluje, tada, sve – od čestica, atoma do stanica i šire – na kraju pojavilo u procesu koji je analogan onome što mi doživljavamo kao evoluciju.

Za mene je teorija koju je predložio profesor Vanchurin smion i zanimljiv pogled na svemir.

arXiv / Futurism