• Svemir
  • NASA-in rover Perseverance pronašao organske molekule na Marsu, ali ne i znakove života

Izvor: nasa.gov.

NASA-in rover Perseverance pronašao je organske molekule u krateru Jezero, no to ne znači da je automatski pronašao znakove drevnog života.

Molekule koje sadrže ugljik

NASA-in rover Perseverance konstantno snima fotografije, skuplja uzorke i otkriva geološke tajne Marsa u krateru Jezero. Ovog tjedna, NASA je istaknula neka od najnovijih otkrića rovera, uključujući prisutnost organskih molekula.

Roverov instrument Sherloc potvrdio je prisutnost molekula koje sadrže ugljik u stijenama i prašini u krateru. “Potvrda organske tvari nije potvrda da je život na Jezeru nekada postojao i da je ostavljao biosignature”, poručili su iz NASA-e. “Postoje i biološki, i nebiološki mehanizmi koji stvaraju organske tvari.”

NASA-in rover Curiosity, koji radi u krateru Gale, prošle je godine također otkrio organske spojeve. Ova otkrića su intrigantna, ali ne daju odgovor na pitanje je li Mars nekada posjedovao života.

Stijene na Jezeru nastale iz tokova lave

Istraživači su otkrili važne značajke stijena u drevnom koritu jezera. Podaci pokazuju da su stijene najvjerojatnije nastale iz tokova lave.

Perseverance je analizirao stijenu pod nazivom “Brac” koja je sadržavala kristale oblikovane hlađenjem magme. „Stjena je nekoliko puta bila pod utjecajem vode. Radi se o pravoj riznici koja će budućim znanstvenicima omogućiti datiranje događaja u Jezeru te bolje razumijevanje razdoblja tijekom kojeg se voda nalazila na njegovoj površini“, rekao je Ken Farley, znanstvenik na projektu Perseverance.

NASA se nada da će buduća misija preuzeti uzorke koje je prikupio Perseverance. To će biti složen zadatak, ali proučavanje tih stijena u laboratorijima na Zemlji moglo bi pomoći u odgovoru na pitanje o nastanjivosti Marsa. “Očuvanje organskih tvari unutar drevnih stijena, bez obzira na podrijetlo, u kraterima Gale i Jezero, znači da bi se mogle sačuvati i potencijalne biosignature “, tvrde iz NASA-e.

Kooser A. (17. prosinca 2021.), NASA Mars rover finds organic molecules in Jezero Crater, solves bedrock mystery, Cnet.com (pristup 21. prosinca 2021.)

Wall M. (16. prosinca 2021.), NASA’s Perseverance rover finds organic chemicals on Mars, Space.com (pristup 21. prosinca 2021.)