• Svemir
  • Identificirani tajanstveni objekti unutar asteroidnog pojasa našeg Sunčevog sustava

Glavni asteroidni pojas neočekivano je mjesto za pronalazak crvenih asteroida.

Astronomi su neočekivano otkrili dva neobična objekta unutar glavnog pojasa asteroida, područja u svemiru koje se nalazi između orbita Jupitera i Marsa.

Jedna od stvari koja je iznenadila stručnjake bila je boja ovih asteroida (crvena), ali i činjenica da tih objekata ovdje ne bi trebalo biti.

Zbog toga su se istraživači za njih posebno zainteresirali. Proučavanje objekata dalje je otkrilo da na površini dva asteroida postoje tragovi čudne organske tvari.

Sve što trebate znati o neočekivanim crvenim asteroidima u glavnom asteroidnom pojasu

Ova dva jedinstvena objekta otkrivena su u prošlom stoljeću, ali je njihova boja određena tek nedavno, korištenjem suvremene opreme.

203 Pompeja ima promjer oko 116 kilometara i otkriven je 1879. Drugi objekt, 269 Justitia, znatno je manji s promjerom od 55 kilometara i otkriven je 1887. godine.

Obično se u unutarnjem Sunčevom sustavu objekti reflektiraju plavom bojom. Ekstra crvena svemirska tijela uglavnom su predstavljena takozvanim transneptunskim objektima. Takvi se objekti, kako naziv implicira, nalaze izvan orbite Neptuna na velikoj udaljenosti od Zemlje. Dotična dva crvena asteroida ne bi se smjela ni nalaziti u glavnom pojasu asteroida.

203 Pompeja i 269 Justitia spektri.Izvori: Hasegawa i sur. 2021. Godine

Svemirski istraživači vjeruju da crvena boja asteroida ukazuje na to da su objekti došli iz područja Sunčevog sustava u kojem kruži Neptun.

Ipak, kada su astronomi izvršili spektroskopska promatranja objekata, otkrili su da su dva asteroida čak i crvenija od tipičnih tijela tipa D. Utvrđeno je da je crvena boja posljedica organskih tvari koje prekrivaju ove svemirske objekte.

Na temelju svog znanja, znanstvenici su sugerirali da su objekti ušli u trenutnu orbitu rano u formiranju Sunčevog sustava. Najvjerojatnije ih je takva sudbina zadesila zbog pomicanja divovskih planeta i njihovog kretanja u današnje stabilne orbite. Vjeruje se da su ti pokreti “izbacili” mnoge objekte iz njihovih tadašnjih orbita.

Neki su bačeni prema Oortovu oblaku, a moguće i izvan Sunčevog sustava. Drugi su, naprotiv, “gurnuti” prema centru. To je, na primjer, pokrenulo kasnije teško bombardiranje, čije učinke možemo vidjeti gledajući mjesec.

Distribucija različitih asteroida unutar Sunčevog sustava. Izvor: NASA/JAXA

Stoga je vjerojatno da su upravo gravitacijski procesi uzrokovani kretanjem divovskih planeta doveli do činjenice da su se dva crvena asteroida preselila s krajnjeg ruba Sunčevog sustava u glavni asteroidni pojas.

Kako bi dobili složene organske tvari na svojoj površini, asteroidi su trebali biti izloženi vrlo niskim temperaturama. To sugerira da su u početku asteroidi bili prekriveni slojem leda prije nego što su pali pod utjecaj sunčevih zraka. Da su objekti u početku bili preblizu Suncu, ne bi imali dovoljno leda da formiraju tako složenu i jedinstvenu organsku strukturu.

Otkriće boje ovih crvenih asteroida ukazuje na to da bi u Glavnom pojasu mogla biti veća populacija takvih objekata. Sljedeći korak trebao bi biti procjena njihovog broja i eventualno razmatranje pojasa asteroida kao mogućeg odredišta za istraživačku misiju. Ako postoje prikladni crveni objekti toliko blizu nas, neće biti potrebe slati misije na Kuiperov pojas kada možemo proučavati istu vrstu objekata u Glavnom pojasu asteroida.

• Dvorsky, G. (2021, July 30). Astronomers spot two unusually red objects in the asteroid belt. Gizmodo.
• Hasegawa, S. (n.d.). Discovery of Two TNO-like Bodies in the Asteroid Belt. The Astrophysical Journal Letters.
• O’callaghan, J. (2021, July 28). 2 red objects were found in the asteroid BELT. they shouldn’t be there. The New York Times.
• Phys.org. (2021, August 2). Discovery of very Red bodies in the asteroid belt that Resemble Trans-neptunian objects.
• Tomaswick, A. (2021, August 3). Two bizarre RED Asteroids Somehow migrated from the Kuiper belt all the way to the main asteroid belt. Universe Today.