Povežite se s nama

Pretražite Kozmos

Pronađena “masivna, gusta struktura” ispod najvećeg kratera na Mjesecu

Slika: Shutterstock

“Gusta masa -” što god ona bila, odakle god dolazila “- vuče i dno bazena svojom težinom za više od pola milje …”

Astronomi su nedavno pronašli neobičnu, ogromnu strukturu velike mase ispod najvećeg kratera u našem Sunčevom sustavu; Mjesečev bazen Južnog pola Aitken.

Tamo istraživači otkrivaju anomaliju s ogromnom neočekivanom masom.

I premda to nisu izvanzemaljci, astronomi kažu da tajanstvena masa itekako može sadržavati metalne ostatke asteroida koji se zabio u mjesec, tvoreći krater.

Nastavak teksta je ispod oglasa.

“Zamislite da uzmete hrpu metala pet puta veću od Velikog otoka Havaja i zakopate je pod zemlju. Otkrili smo otprilike toliko naočekivanu masu “, rekao je glavni autor dr. Peter B. James, docent za planetarnu geofiziku na Baylor’s College of Arts & Sciences.

Fotografija snimljena iz Apolla 8 tijekom misije 1968. na njihovom prvom približavanju Mjesecu. Izvor: NASA.

Ovalni krater

Krater smješten na udaljenoj strani Mjeseca područje je ovalnog oblika široko oko 2000 kilometara.

Mjerenja tijekom godina otkrila su da je dubok nekoliko milja.

Nova, anomalna masa ispod kratera detaljno je opisana u studiji “Deep Structure of the Lunar South Pole-Aitken Basin”, objavljenoj u časopisu Geophysical Research Letters.

Umjetna inteligencija detektirala 100 000 nepoznatih Mjesečevih kratera

Da bi uočili anomaliju, astronomi su analizirali podatke NASA-ine misije Gral, koja im je omogućila da točno izmjere promjene gravitacijske snage oko Mjeseca.

Nastavak teksta je ispod oglasa.

“Kad smo to kombinirali s podacima o topografiji Mjeseca iz Lunar Reconnaissance Orbiter-a, otkrili smo neočekivano veliku količinu mase stotinama kilometara ispod bazena Južnog pola-Aitken”, rekao je James.

“Jedno od objašnjenja ove dodatne mase je da je metal iz asteroida koji je formirao ovaj krater još uvijek ugrađen u Mjesečev plašt.”

Mjesto podzemne mase zaokruženo je u bazenu Južnog pola-Aitken. Izvor: NASA / Goddard Space Flight Center / Sveučilište u Arizoni.

Tajanstvena struktura

Istraživači su otkrili da gusta masa strukture – “kakva god bila, odakle god dolazila” uzrokuje da cijelo dno bazena teži više od pola milje.

Tim istraživača putem računalnih simulacija sudara asteroida u Mjesec otkrio je da su se, u pravim uvjetima, jezgre željezno-nikla iz asteroida mogle raspršiti u gornji mjesečev plašt tijekom sudara.

“Napravili smo matematiku i pokazali smo da dovoljno raspršena jezgra asteroida koja je izvršila udar može ostati suspendirana u Mjesečevom plaštu do danas, umjesto da tone u Mjesečevu jezgru”, rekao je James.

Osim da dolazi od udara asteroida, astronomi kažu da bi podrijetlo misteriozne strukture moglo biti povezano s koncentracijom izuzetno gustih oksida koji su tamo ostali u posljednjim fazama skrućivanja oceana lunarne magme.

Pročitaj više