• Svemir
  • Znanstvenici predlažu misiju koja bi imala za cilj sustići Oumuamuau

Znanstvenici predlažu misiju koja bi imala za cilj sustići Oumuamuau

Znanstvenici predlažu misiju koja bi trebala sustići misteriozni međuzvjezdani objekt. Jedini je problem što bi joj bilo potrebno oko 26 godina da sustigne Oumuamuau.

Projekt Lyra poslao bi misiju na Oumuamuau

Međuzvjezdani objekt ‘Oumuamua fascinirao je i poprilično zbunio astronome otkako je prvi put otkriven prije četiri godine. Sada određeni krugovi žele pobliže promotriti ovaj neobičan međuzvjezdani objekt.

Pomniji pogled mogao bi zauvijek promijeniti način na koji razumijemo svemir oko nas, tvrde oni. Radi se o veoma primamljivoj mogućnosti jer su svemirski objekti poput ‘Oumuamuae iznimno rijetki.

Tim istraživača iz neprofitne organizacije Initiative for Interstellar Studies sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu predlaže slanje svemirske letjelice koja će dvaput proći okolo Zemlje, zatim Venere i na kraju Jupitera te na taj način dobiti dovoljno zamaha da sustigne neobičnu stijenu. Misija se planira u sklopu projekta naziva Lyra.

Nakon lansiranja koje bi se trebalo dogoditi otprilike 2028., cilj je susresti se s ‘Oumuamuom približno 26 godina kasnije u međuzvjezdanom prostoru. Radi se o prilično ambicioznom zadatak, ali također i zadatku s golemom potencijalnom koristi za znanost općenito.

Postoje različite hipoteze o porijeklu Oumuamuae

Znanstvenici su predložili niz različitih hipoteza o tome od čega se zapravo sastoji duguljasti svemirski objekt promjera gotovo 200 metara.

“Teorije koje objašnjavaju prirodu 1I/’Oumuamua uključuju fraktalni agregat prašine, vodikov ledeni brijeg, dušikov ledeni brijeg, vanzemaljsko solarno jedro, fragmente planeta poremećenog plimom i tako dalje”, napisao je tim Interstellar Studies u nedavnoj preprint verziji njihovog prijedloga, prenosi Forbes.

No ništa se ne može znati sa stopostotnom sigurnošću sve dok se rečeni objekt ne promotri iz bliza. Vrijeme za početak planiranja misije je upravo sada jer stijene poput Oumuamuae, inače vrlo rijetki međuzvjezdani objekti, ne dolaze nam u posjeti svako malo.

“Sada znamo da je takva misija, barem u principu, ostvariva”, rekao je za Wired još 2020., koautor prijedloga Adam Hibberd koji je također razvio softver za projekt. “Moguća korist za znanost bila bi ogromna te bi mogla iz temelja promijeniti razumijevanje našeg mjesta u svemiru.”

Carter J. (18. siječnja 2022.), NASA To ’Oumuamua? The New 22 Year Mission To The Extraordinary Object Said To Be An ‘Alien Solar Sail’, Forbes.com (pristup 21. siječnja 2022.)

Anonymus (Unknown), Scientists propose mission to catch up with mysterious interstellar object, It would take around 26 years, Futurism.com – The__Byte. (pristup 21. siječnja 2022.)

Oberhaus D. (12. ožujka 2020.), Should Earthlings Chase ‘Oumuamua Into Interstellar Space?, Wired.com (pristup 21. siječnja 2022.)