• Svemir
  • Katedra za astronomiju na Harvardu predvodi tim koji će tražiti NLO-e i vanzemaljske tehnologije

Projekt Galileo tražit će objekte poput Oumuamua.

Harvardski astrofizičar Avi Loeb najpoznatiji je po svojoj sposobnosti da vidi porijeklo izvanzemaljaca u objektima za koje su drugi znanstvenici vjerovali da su komete, asteroidi ili krhotine. Tako je bilo i u poznatom slučaju s objektom “Oumuamua”, koji je 19. listopada 2017. godine prošao pored Sunca i Zemlje, a snimljen je zahvaljujući teleskopu Pan-STARRS.

Avi Loeb iznio je svoje pretpostavke u knjizi “Extraterrestrial”, gdje je napisao da je “Oumuamua” vanzemaljska tehnologija za izradu lakih jedra, antena ili čak svemirskih brodova. Znanstvenik je bio toliko uvjerljiv da ga je nakon objavljivanja knjige kontaktiralo nekoliko pojedinaca koji su ponudili generalizirati sve što je prethodno bilo podcijenjeno u tom pogledu i neovisno analizirati nove informacije. Tako je nastao projekt Galileo  financiran s 1,75 milijuna dolara.

Što je projekt Galileo i što ga čini značajnim?

Koristeći postojeće i nove teleskope, Avi Loeb će sustavno tražiti objekte nalik satelitima, međuzvjezdane objekte i leteća vozila (NLO) u orbiti oko  Zemlje.

Država neće sudjelovati u istraživanju vanzemaljskih objekata što će, s druge strane, oduzeti projektu Galileo velika financijska sredstva.

No, omogućit će znanstvenicima da budu otvorenog uma kako bi radili bez ikakvih ograničenja.

Osim spomenutog Avija Loeba, na projektu će raditi nekoliko poznatih astronoma i znanstvenika iz srodnih područja znanosti. To znači da će znanstvenici iz cijelog svijeta, koji se ne ograničavaju od „nepoznatog“ i „nedokazanog“, konačno zajednički raditi za veću svrhu.

Neki su znanstvenici pozdravili projekt, koji simbolizira novi pristup potrazi za vanzemaljskom inteligencijom, dok su drugi znanstvenici skeptični. “Zašto bi itko drugi gledao ono što NASA već promatra”, kažu. Pravi proboj u potrazi za vanzemaljskim znakovima očekuje se nakon pokretanja zvjezdarnice Vera Rubin u Čileu i pokretanja budućih misija presretača kometa oko 2028./29.

Ovako je Oumuamua prošao kroz Sunčev sustav. Cilj projekta Galileo je traženje sličnih dolaznih objekata. Izvor: ESA

Međutim, nisu svi spremni čekati nespretni i konzervativni državni sustav. Možda će projekt Galileo s Loebom i njegovim kolegama moći to isto učiniti brže, kao i pripremiti svemirsku misiju za proučavanje vanzemaljaca bliže mjestu njihovog prebivališta. Galileovi autori oslanjaju se na potonje, ali u suradnji s svemirskim agencijama ili tvrtkama koje provode svemirske projekte.

Loeb je također spomenuo nedavno izvješće Pentagona koje je saželo dokaze koje vlada ima o NLO-ima i UAP-ima. Iako su informacije u izvješću bile više manje razočaravajuće, Loeb vjeruje da ih treba koristiti kao motivaciju za bolja istraživanja na terenu. To će biti glavni cilj projekta Galileo.

Projekt će se usredotočiti na tri glavne istraživačke smjernice. Prva će se bazirati na dobivanju boljih slika ili snimaka UAP-ova jer dosadašnji nikad nisu u visokoj rezoluciji (što je uvijek bio neobičan fenomen). U tu će svrhu projekt Galileo koristiti teleskope s malim otvorom na različitim zemljopisnim mjestima.

Drugi dio projekta usredotočit će se na potragu za međuzvjezdanim objektima poput Oumuamua. Glavni problem u ovom konkretnom slučaju bila je činjenica da smo objekt otkrili kad je već bilo prekasno. Loeb želi tražiti takve predmete i trajno ih nadgledati.

Treći cilj projekta Galileo tražit će ETC satelite koji su već ovdje u Zemljinoj orbiti. Pitanje je koriste li ti sateliti napredne tehnologije koje nas sprečavaju da ih otkrijemo. Kako bi prošao ovu “obranu”, projekt Galileo razvit će i koristiti potpuno nove tehnologije temeljene na umjetnoj inteligenciji.

• Dobrijevic, D. (2021, July 26). ‘Galileo project’ will search for evidence of extraterrestrial life from the technology it leaves behind. Space.com.
• Loeb, A. (2021, July 26). Announcing a new plan for solving the mystery of unidentified aerial phenomena. Scientific American.
• Weisberger, M. (2021, July 26). Harvard-led team to search cosmos for extraterrestrial space tech and UFOs. LiveScience.