• Svemir
  • Ukazuju li Antarktički signali na postojanje paralelnog svemira?

Ukazuju li Antarktički signali na postojanje paralelnog svemira?

NASA-ini znanstvenici otkrili su neobične radijske signale koji su dolazili iz dubina Zemlje tijekom pokusa na Antarktiku 2016. i 2018. Ubrzo nakon što su prijavljene anomalije, tabloidi i medijski kanali izašli su s nevjerojatnim naslovima koji sugeriraju postojanje paralelnog svemira. Ali je li išta od ovoga istina?

Od sredine prošlog stoljeća znanstvenici pokušavaju dokučiti živimo li doista u “multiverzumu”, ali zasad nisu pronađeni jasni dokazi. Barem do prošle godine kada su tabloidi tvrdili da su NASA-ini istraživači otkrili čudne signale na Antarktiku koji možda dolaze iz paralelnog svemira koji se formirao s našim nakon Velikog praska.

Izvorno su znanstvenici pokušali otkriti zrake ultra visoke energije i neutrine koji dolaze iz svemira. Za to je korišten niz radio antena koje su u balonu podignute na visinu od gotovo 40 km. Uhvaćeni su mnogi signali, ali dva su se činila potpuno različita. Čudni signali nisu dolazili iz svemira, već iz dubina našeg planeta ispod Antarktike.

Ova su dva događaja zabilježena 2016. i 2018. Od tada su znanstvenici iz cijelog svijeta objavili više od 40 istraživačkih radova pokušavajući objasniti misteriozne pojave.

Karta Antarktike koja prikazuje mjesta dviju anomalija. Izvor: Ian Shoemaker

Za vašu informaciju, neutrini su izuzetno male čestice stvorene raznim kozmičkim događajima, poput eksplozija zvijezda i izbijanja gama zraka. Postoje u cijelom svemiru. Njihova je veličina toliko mala da mogu proći kroz bilo koji objekt, uključujući zgrade, pa čak i ljude.

Te su činjenice postale osnova za početne teorije i objašnjenja. Na primjer, neki su sugerirali da su tajanstveni signali na Antarktiku neutrini koji su u Zemlju ušli s jedne strane, prošli kroz cijelu jezgru i izašli s druge strane, nepromijenjeni.

Drugi su vjerovali da je riječ o “sterilnom neutrinu”, čije se postojanje predviđalo samo teoretski, dok su drugi za sve krivili misterioznu tamnu tvar.

Najznačajniji naslovi sugeriraju da su NASA-ini istraživači otkrili dokaze o paralelnom svemiru. Govorilo se da tamo vrijeme teče unatrag i još mnogo toga. Istina je da su to medijska pretjerivanja i niti jedan se istraživač nije usudio iznijeti takve tvrdnje.

U travnju prošle godine tim istraživača pod vodstvom Iana Shoemakera objavio je vlastiti rad i dao jednostavnije objašnjenje koje se za sada čini najpouzdanijom idejom.

Prema njihovom mišljenju, misteriozne signale na Antarktiku ne uzrokuju “podzemni” neutrini, već odraz kozmičkih zraka ultra visoke energije. Potonji ulaze na naš planet, prolaze kroz gornji sloj leda i zatim dolaze do sloja poznatog kao firn.

Prema istraživačima, u uvjetima promjenjive gustoće u dubokim slojevima Antarktika može doći do odbijanja kozmičkih zraka. One “promijene” kurs i vrate se prema gore, što su zabilježile antene.

Kad kozmičke zrake prolaze kroz led pri vrlo visokim energijama, raspršuju se unutar leda pomoću protona i neutrona, koji mogu generirati jasan radio signal koji po svojoj strukturi podsjeća na neutrino.

Usput, postojala je još jedna hipoteza. Shoemaker i njegovi kolege razmotrili su mogućnost da se zrake reflektiraju u subglacijalnim jezerima, također smještenim na velikim dubinama. Međutim, oni su i sami porekli ovu verziju, budući da su subglacijalna jezera rasuta predaleko jedno od drugog, a firn je prisutan gotovo svugdje.

• Carter, J. (2020, June 12). Scientists in antarctica didn’t find a ‘parallel universe.’ here’s what they did find.
• Dean, S. (n.d.). Here’s the real truth behind that Viral ‘NASA FINDS Parallel UNIVERSE’ STORY.
• Mackay, S. (2020, June 09). Ice, ice, MAYBE: Neutrino anomalies in antarctica explained By Physics’ ian Shoemaker.
• Shoemaker, I., Kusenko, A., Munneke, P., Romero-Wolf, A., Schroeder, D., & Siegert, M. (2020, April 24). Reflections on the Anomalous ANITA events: The Antarctic SUBSURFACE as a possible Explanation: Annals OF GLACIOLOGY.