Supermasivna crna rupa otela se kontroli i juri svemirom

Izvor: depositphotos.com

Astronomi vjeruju da su otkrili crnu rupu koja se otela kontroli i počela juriti svemirom, dok istovremeno vrši interakciji s međuzvjezdanom materijom.

Crne rupe jedne su od najzagonetnijih i najzanimljivijih objekata koje smo otkrili na našem putu ka razumijevanju svemira u kojem živimo. Postoje još neki neobični kozmički fenomeni poput tamne tvari i FRB-ova koji su vrlo blizu kada je riječ o tajanstvenijim pojavama, međutim crne rupe zasigurno su najveća kozmička misterija. Astronomi su ovaj put otkrili dokaze o supermasivnoj crnoj rupi “izvan kontrole” koja juri dubokim svemirom.

Crna rupa izvan kontrole

Astrofizičari su nedavno pronašli dokaze za supermasivnu crnu rupu koja se otela kontroli i juri svemirom, stupajući u interakciju s međuzvjezdanim medijem.

Podaci koji su doveli do njihovog otkrića pronađeni su na jednoj od slika svemirskog teleskopa Hubble koja prikazuje masivnu linearnu značajku u dubokom svemiru koja bi mogla biti trag kretanja crne rupe. Istraživački rad s pojedinostima o otkriću trenutno je dostupan na bazi arXiv, iako još uvijek nije recenziran.

Supermasivna crna rupa

Astronomi od supermasivnih crnih rupa obično ne očekuju ‘buntovnost’ i lutanje svemirom. Na temelju naših trenutnih saznanja o supermasivnim crnim rupama, ta kozmička čudovišta obično ostaju u središtu galaksija.

Međutim, u istraživačkom radu, autori objašnjavaju kako bi supermasivne crne rupe mogle potencijalno biti izbačene iz svojih galaksija domaćina, postavši tako supermasivne kozmičke lutalice.

Crna rupa ‘izbacuje’ ostatke 3 godine nakon što je ‘progutala’ zvijezdu

Početak i kraj supermasivnih crnih rupa?

Prema Universe Today, istraživači objašnjavaju da binarna supermasivna crna rupa može živjeti milijardu godina prije nego što se spoji u jednu crnu rupu.

No, ako se tijekom tog dugog vremena treća supermasivna crna rupa previše približi da dosegne galaktičko središte, ova interakcija može potaknuti jednu od supermasivnih crnih rupa da bude izbačena iz galaksije u kojoj dolazi do spajanja.

Kako identificirati odbjegle crne rupe?

Jedan takav događaj vjerojatno stoji iza navodne crne rupe koja juri svemirom. Postoji nekoliko načina na koje astronomi mogu identificirati “odbjeglu” supermasivnu crnu rupu. Najlakši način je ako crna rupa prožvače okolni materijal i proizvode sjaj koji znanstvenici mogu identificirati.

Međutim, kao što je otkriveno u novoj studiji, znanstvenici pišu da postoji nekoliko načina za identificiranje odbjegle crne rupe. Najlakši način je ako rupa aktivno apsorbira materijal poput aktivne galaktičke jezgre i može se identificirati po svojoj svjetlosti. “Za takve objekte”, pišu autori, “prisutnost supermasivnih crnih rupa nije upitna, ali može biti teško odrediti jesu li to ‘gole’ crne rupe ili jezgre galaksija koje se spajaju.”

Otkrivena Zemlji najbliža crna rupa Gaia BH1