• Svemir
  • NASA-ina letjelica Juno snimila neobične zvukove koji dolaze s Ganimeda

NASA-ina letjelica Juno snimila neobične zvukove koji dolaze s Ganimeda

Izvor: Wikimedia Commons / NASA/JPL-Caltech/SwRI/Univ of Iowa.

NASA-ina svemirska letjelica Juno u lipnju je proletjela pokraj Jupiterovog mjeseca Ganimeda, snimivši pritom neobične zvukove koji dolaze s ovog prirodnog satelita.

Neobični zvukovi

Juno je snimila neke prilično zapanjujuće vizualne snimke, dok je instrument Waves prikupljao podatke o električnim i magnetskim radio valovima.

NASA je odlučila uzeti podatke s Wavesa i prebaciti ih u audio raspon kako bismo ih mogli čuti. Rezultat je jeziv zvuk koji podsjeća na nešto u stilu sablasnih šumova iz znanstveno-fantastičnih filmova o izvanzemaljcima 80-ih godina.

Jupiterova magnetosfera najveći objekt u Sunčevom sustavu

Waves je fokusiran na proučavanje Jupiterove magnetosfere, područja oko plinovitog diva koje se nalazi pod utjecajem njegovog magnetskog polja. NASA tzvrdi da je Jupiterova magnetosfera “najveći objekt u Sunčevom sustavu. Kada bi svijetlila u valnim duljinama vidljivim oku, gledateljima na Zemlji bi se činila dva do tri puta veća od Sunca ili Mjeseca.”

Ganimed je najveći od 79 poznatih Jupiterovih mjeseca i također ima svoju magnetosferu. “Ovaj zvučni zapis dovoljno je čudan da se osjećate kao da ste tamo dok Juno leti pokraj Ganimeda po prvi put u više od dva desetljeća”, rekao je Scott Bolton u priopćenju NASA-e, prošli petak. “Ako pažljivo slušate, možete čuti naglu promjenu na više frekvencije oko sredine snimke. To predstavlja ulazak u drugu regiju Ganimedove magnetosfere.”

NASA-ina sposobnost konvertiranja podataka u zvuk (sonifikacija podataka) pruža nam nove načine interakcije sa svemirskim misijama. Dosad smo imali prilike slušati zvukove crnih rupa i galaksija, a sada možemo slušati kako se Juno približava Jupiteru.

Kooser A. (30. prosinca 2021.), Eerie NASA audio lets you hear what Jupiter moon Ganymede sounds like, Is that a dial-up modem or a celestial body?, Cnet.com (pristup 21. prosinca 2021.)