• Svemir
  • Preletite Jupiter i Ganimed u ovom nevjerojatnom NASA-inom videu

Preletite Jupiter i Ganimed u ovom nevjerojatnom NASA-inom videu

Jeste li ikad poželjeli vidjeti kako Jupiter izgleda izbliza? Jeste li ikad poželjeli letjeti između jednog od Jupiterovih mjeseca i Plinskog diva? Pa, evo vaše prilike zahvaljujući videu NASA-ine svemirske letjelice Juno.

Iako čovječanstvo još uvijek nije razvilo potrebnu tehnologiju za putovanje do najudaljenijih dijelova našeg Sunčevog sustava, tijekom godina razvili smo mnoge svemirske letjelice koje su pomakle granice istraživanja svemira. Jedna od takvih svemirskih letjelica je misija Juno, koja trenutno istražuje Jovijev sustav, Jupiter i njegove brojne mjesece.

Tijekom leta, letjelica proučava, između ostalog, Jupiterovu atmosferu, njegove bijesne oluje i karakteristike nekih od njegovih najistaknutijih mjeseci. Međutim, kao i znanost, Juno se ponaša i kao profesionalni fotograf, snimajući zbunjujuće fotografije Plinskog diva i njegovih prirodnih satelita. Neke od tih fotografija zatim se slažu i uklapaju u jednu datoteku, stvarajući video onoga što Junove kamere vide dok letjelica istražuje sustav.

NASA je izvijestila da su fotografije koje je misija Juno snimila tijekom nedavnog prolaska pored Mjeseca Ganimeda i planeta Jupitera sastavljene u impresivni video od tri i pol minute, nudeći neviđen pogled na dva fantastična nebeska tijela u našem Sunčevom sustavu.

Fotografije su izvanredne i bile su moguće zahvaljujući činjenici da je sonda letjela bliže Jupiterovu najvećem mjesecu, Ganimedu, od bilo koje druge letjelice u više od dva desetljeća, izvijestila je web stranica misije.

NASA-ina svemirska letjelica izvršila je 34. let oko Jupitera, putujući s jednog pola na drugi za manje od tri sata iznad atmosfere koja se neprestano mijenja.

Scott Bolton, glavni istražitelj za Juno iz jugozapadnog istraživačkog instituta u San Antoniju, rekao je da je „Animacija način na koji ljudi mogu zamisliti kako izravno istražuju naš Sunčev sustav videći kako bi bilo kad bi orbitirali oko Jupitera i proletjeli pored jedne od njegovih ledenih mjeseci. ”

Danas, kako se približavamo uzbudljivoj perspektivi da će ljudi moći posjetiti svemir u orbiti oko Zemlje, to pokreće našu maštu desetljećima u budućnost, kada će ljudi posjećivati ​​izvanzemaljske svjetove u našem Sunčevom sustavu “, dodao je Bolton.

Video započinje Junom koji se približava Ganimedu, prolazeći 1038 kilometara od površine relativnom brzinom od približno 67 000 km / h.

Slike prikazuju nekoliko mjesečevih tamnih i svijetlih područja i krater Tros, koji se nalazi između većih i svjetlijih ožiljaka na izvanzemaljskom Mjesecu. Na video snimku možemo jasno primijetiti da su najmračnija područja za koja se vjeruje da su rezultat sublimacije leda u okolnoj praznini, ostavljajući tamnije krhotine na površini, objasnili su istraživači.

Svemirska letjelica putuje nevjerojatnom brzinom dok istražuje sustav Jovian. U stvari, prema web mjestu misije, Juno-u nije potrebno više od 14 sati i 50 minuta da prijeđe otprilike 1.182.000 kilometara između Ganimeda i Jupitera.

U ovom videu gledatelj je prevezen samo 3.400 kilometara iznad Jupiterovih spektakularnih vrhova oblaka i turbulentne atmosfere. Dok gledate, Jupiterova silna gravitacija uzrokuje da se Juno ubrzava do gotovo 210 000 kilometara na sat, u odnosu na planet.

Video gledatelju nudi neviđen pogled na neke od najistaknutijih značajki na površini Plinskog diva; među Jovijevim atmosferskim značajkama koje se u pogledu mogu razlikovati su cirkumpolarni cikloni na sjevernom polu i osam masivnih oluja koje se uvijaju u smjeru suprotnom od kazaljke na satu na južnoj polutki i nalikuju bijelim ovalima.

Ne zaboravite pogledati  video Junonog pogleda na Europu.

Juno je lansiran u svemir prije deset godina, 5. kolovoza 2011., s rta Canaveral, ulazeći u polarnu orbitu oko Jupitera pet godina kasnije, 5. srpnja 2016. Juno je druga svemirska letjelica koja je istraživala sustave Joviana nakon misije Galileo, koja je proučavala Jupiter i njegovi mjeseci od 1995. do 2003.