Kineska misija Chang’e 4 prije tri godine sletjela na udaljenu stranu Mjeseca

Kineska misija Chang’e 4 već se tri godine nalazi na tamnoj strani Mjeseca.

Povijesna misija još traje

Kineski lander i rover još uvijek rade više od tri godine nakon što su izvršili povijesno slijetanje na udaljenu stranu Mjeseca. Chang’e 4 lander s roverom Yutu 2 sletio je u krater Von Kármán 2. siječnja 2019. i od tada misija istražuje jedinstveno područje našeg Mjeseca.

Rover Yutu 2 prešao je ukupno 839,37 metara lunarnog tla i tijekom vožnje prikupio 3 632,01 gigabajta podataka, objavili su kineski dužnosnici u listopadu.

Dvije svemirske letjelice dale su zapanjujuće slike i panorame s daleke strane Mjeseca, otkrile tajne ispod površine, izmjerile količinu zračenja s kojom će se suočiti astronauti, a primijetio ih je NASA-in Lunar Reconnaissance Orbiter.

Uzorci kineske misije na Mjesecu pomaknuli granicu vulkanske aktivnosti Zemljinog satelita za 900 milijuna godina

Sve teče kako treba

Yutu 2 postavio je novi rekord dugovječnosti za rover na površini Mjeseca, nadmašivši prethodni rekord od 321 dan koji je uspostavio sovjetski rover Lunohod 1. Yutu 2 sada ide prema udaljenom bazaltnom području, ali će možda trebati godine prije no što stigne do te lokacije.

Unatoč tome što se suočavaju s naizmjeničnom izuzetnom hladnoćom i užarenom toplinom lunarnih dana i noći te intenzivnim Sunčevim zračenjem, Chang’e 4 i Yutu 2, i dalje dobro rade, kao i njihovi znanstveni instrumenti.

Daleka strana našega Mjeseca ima čudnu simetriju, evo zašto

Letjelica na solarni pogon redovito se gasi tijekom lunarne noći, od kojih svaka traje oko 14,5 zemaljskih dana. Satelit koji misiji Chang’e 4 omogućuje komunikaciju sa Zemljom također je u punom pogonu. Satelit Queqiao lansiran je 2018. u orbitu iza Mjeseca, odakle može vidjeti i udaljenu stranu Mjeseca, i Zemlju u svakom trenutku. Queqiao je potreban za slanje podataka i naredbi između letjelice na Mjesecu i kontrolne misije.

Zanimljivi detalji mjesečevih stijena otkriveni kineskom misijom

U prosincu 2024. Chang’e 6 prikupit će uzorke s tamne strane Mjeseca

Kina je pokrenula svoju prvu misiju vraćanja lunarnih uzoraka krajem 2020. Misija Chang’e 5 uspješno je dopremila 1,731 kilogram svježih lunarnih uzoraka na Zemlju u prosincu.

Država će poslati Chang’e 6 kako bi prikupila uzorke s tamne strane Mjeseca 2024. godine.

10 fotografija Tamne strane Mjeseca

Jones A. (5. listopada 2021.), 1,000 days on the moon! China’s Chang’e 4 lunar far side mission hits big milestone, Space.com (pristup 4. siječnja 2021.)

Jones A. (8. srpnja 2021.), China’s Chang’e 6 mission will collect lunar samples from the far side of the moon by 2024, Space.com (pristup 4. siječnja 2021.)