Astronomija

Hubble snimio spektakularnu sliku maglice Tarantula

Maglica Tarantula. Izvor: ESA/Hubble & NASA, C. Murray, E. Sabbi; Acknowledgment: Y. -H. Chu.

NASA-in/ESA-in svemirski teleskop Hubble ovog je puta snimio maglicu Tarantula također poznato i kao 30 Doradus.

Maglica Tarantula

Maglica Tarantula nalazi se u Velikom Magellanovom oblaku, na udaljenosti od približno 160.000 svjetlosnih godina od Zemlje. Radi se o širokoj regiji ispunjenoj ioniziranim vodikovim plinom čiji se oblaci prašine kreću oko svjetlih, novonastalih zvijezda.

Zapravo, riječ je o najsjajnijem području stvaranja zvijezda u našem galaktičkom susjedstvu. U maglici Tarantula nalaze se neke od najtoplijih i najmasivnijih poznatih zvijezda.

Ova maglica od iznimne važnosti za znanstvenike jer se ovdje mogu testirati teorije o nastanku i razvoju zvijezda. Hubble ima odličan pogled na maglicu Tarantulu i snimio je brojne fotografije koje pomažu znanstvenicima da bolje razumiju formiranje zvijezda.

Spektakularna fotografija maglice Tarantula koju je snimio ESA-in/NASA-in svemirski teleskop Hubble. ESA/Hubble & NASA, C. Murray, E. Sabbi; Acknowledgment: Y. -H. Chu

Hubble snimio zadivljujuću sliku maglice Duša

Promatranja Hubblea

Slika koju možemo vidjeti kombinacija je podataka iz dva različita prijedloga promatranja. Prvo promatranje bavilo se istraživanjem svojstava zranaca prašine koja se nalaze u praznom prostoru između zvijezda – ovdje je riječ o tamnim oblacima koje možemo vidjeti na slici.

Ovaj prijedlog promatranja kojeg su astronomi nazvali “Scylla”, otkriva način na koji međuzvjezdana prašina stupa u interakciju sa svjetlošću zvijezda u različitim okruženjima. Scylla nadopunjuje drugi Hubbleov program po imenu Ulysses čiji je zadatak karakterizacija zvijezda.

Hubble snimio spektakularni pogled na zvjezdanog rasadnika CB 130-3

James Webb također istražuje Tarantulu

Ova slika također je nastala na temelju podataka iz programa koji proučava formiranje zvijezda u uvjetima nalik ranom svemiru, kao i katalogiziranje zvijezda maglice Tarantula za potrebe istraživanja svemirskim teleskopom James Webb.

James Webb nedavno se bavio istraživanjem maglice Tarantula, otkrivši na tisuće dosad nepoznatih mladih zvijezda.

Na ovom mozaiku slika – koji se proteže preko 340 svjetlosnih godina – Webbova kamera (NIRCam) snimila je područje nastajanja zvijezda unutar maglice Tarantula u nikada prije viđenim detaljima, uključujući desetke tisuća prethodno nepoznatih mladih zvijezda (©NASA/ESA/CSA et al).
Na ovom mozaiku slika – koji se proteže preko 340 svjetlosnih godina – James Webb-ova kamera (NIRCam) snimila je područje nastajanja zvijezda unutar maglice Tarantula u nikada prije viđenim detaljima, uključujući desetke tisuća prethodno nepoznatih mladih zvijezda. Izvor: NASA/ESA/CSA et al.

James Webb promatra formiranje zvijezda u drevnim galaksijama