• Znanost
  • Znanstvenik s Harvarda predstavlja nove dokaze o ostacima vanzemaljske letjelice pronađenim na dnu oceana

Metalna sferula pod mikroskopom. Izvor: Profesor Avi Loeb.

“Povećava se mogućnost da bi moglo biti riječ o meteorskom objektu sličnom Voyager-u, umjetno stvorenim od strane druge civilizacije.”

Harvardski profesor i ugledni istraživač NLO-a Avi Loeb tvrdi da posjeduje nove dokaze koji ukazuju na to da su fragmenti meteora pronađeni na morskom dnu zapravo tehnologija vanzemaljaca, izvještava Boston Public Radio, suprotstavljajući se time skepticima koji smatraju da su ti fragmenti konvencionalnijeg podrijetla. “Povećava se mogućnost da bi moglo biti riječ o meteorskom objektu nalik Voyager-u, umjetno stvorenim od strane druge civilizacije,” izjavio je Loeb za radio postaju u ponedjeljak, referirajući se na stvarni par istraživačkih sondi koje je NASA poslala izvan sunčevog sustava 1970-ih godina.

Iako je možda najpoznatiji po svojim izazovnim teorijama o međuzvjezdanom objektu ‘Oumuamua koji je prošao kroz naš sunčev sustav 2017. godine, Loeb-ova najnovija istraživanja fokusirana su na drugu međuzvjezdanu anomaliju koja, za razliku od Oumuamue, stigla je na Zemlju – iako ne kao cjelovit objekt. Objekt, nazvan IM1, pao je u Tihi ocean u blizini Papue Nove Gvineje gotovo desetljeće ranije, no ostao je nezapažen sve dok Loeb nije predvodio napore koji su 2022. godine potvrdili da je riječ o prvom poznatom međuzvjezdanom objektu koji je pao na Zemlju.

Metalne sferule na dnu mora

S velikim zanimanjem, ovaj astrofizičar pokrenuo je ekspediciju za pretraživanje morskog dna u potrazi za objektom prošle godine i tvrdi da je pronašao njegove ostatke u obliku sferičnih metalnih fragmenata, ili “sferula”, za koje vjeruje da bi mogli ukazivati na to da bi IM1 mogao biti neka vrsta tehnologije vanzemaljaca. Ova otkrića, dokumentirana u radu objavljenom u listopadu, dočekana su sa dozom skepticizma. Neki znanstvenici su izjavili da su sferule rezultat posljedica ljudskih nuklearnih ispitivanja, ili čak samo pepeo od ugljena.

Loeb se nije dao obeshrabriti te je za Boston Public Radio izjavio da je objavio nove nalaze kako bi ušutkao skeptike, zaključivši u svojem radu dostupnom u pripremi da “kemijski sastav nekih sferula odudara od bilo kojeg poznatog materijala u sunčevom sustavu.” “Ono što smo učinili jest usporedili 55 elemenata iz periodnog sustava u pepelu od ugljena s tim posebnim sferulama koje smo pronašli,” objasnio je on. “I očito je da se znatno razlikuju.”

Loeb ide dalje

Njegova gotovo neumorna potraga za dokazima o postojanju vanzemaljskog života neće završiti ovdje. Nakon uspješne ekspedicije koja je dokumentirana na Netflixu i godine u kojoj je javno zanimanje za NLO-e dostiglo vrhunac, Loeb planira novo putovanje u Tihi ocean u nadi da će pronaći veće fragmente.

Ipak, unatoč svim naslovima koje je osvojio istražujući dno oceana, Loeb smatra da je naša najbolja šansa za otkrivanje vanzemaljaca u nebu. Posebno naglašava da njegovi znanstveni kolege, često usmjereni na najudaljenije kutke svemira, ne bi smjeli zanemariti ono što se nalazi unutar našeg sunčevog sustava. “Najbolji način za to je zapravo obaviti znanstveni rad izgradnjom opservatorija koje će promatrati i provjeravati te objekte,” rekao je za Boston Public Radio. “Ako se ispostavi da su ptice, ili avioni, ili kineski baloni, tako neka bude.” “Ali moramo to utvrditi, to je naša građanska dužnost kao znanstvenika,” zaključio je