• Svemir
  • Astronom s Harvarda tražio potencijalne NLO fragmente na dnu oceana: Evo što je pronašao

Jedan od najprogresivnijih i najotvorenijih istraživača na Zemlji, bez ikakve sumnje, jest harvardski astronom Avi Loeb. Prošle godine imao sam priliku intervjuirati profesora Loeba (putem e-maila) za kozmos.hr. Loeb je tip istraživača koji se ne boji zakoračiti u nepoznato, a kad kažem nepoznato, mislim na temu izvanzemaljaca, izvanzemaljskog života i NLO-a. Upravo je Loeb objavio niz radova, koji su naišli na kritike znanstvene zajednice, o mogućoj umjetnoj prirodi međuzvjezdanog objekta ‘Oumuamua. Njegova knjiga “Extraterrestrial”, koju toplo preporučujem, prikazuje njegov pogled na ovaj potencijalni izvanzemaljski objekt.

No, Loeb nije stao na tome. Čim je saznao za međuzvjezdani objekt koji se sudario s Zemljom, bivši predsjednik Odjela za astronomiju na Harvardu bio je odlučan pronaći ga i shvatiti što je to bilo. Prema početnim podacima, ovaj objekt, koji se srušio kod obale Papue Nove Gvineje, nije bio običan objekt. Na temelju matematike, profesor Loeb otkrio je da postoji mogućnost da nije iz našeg sunčevog sustava i gledajući na brzinu, možda i nije prirodni objekt. No, da bi saznao je li to bio slučaj, prvo ga je trebao pronaći, ili što god je preostalo od njega na morskom dnu.

To nije bio lagan zadatak, ali Loeb nije vaš tipičan profesor koji ostaje u učioni. Kad bih ga usporedio s akcijskim filmom, rekao bih da je on Indiana Jones astronomije.

I tako je krenuo. Loeb je okupio tim istraživača i uputio se u nepoznato. Ne doslovno, ali skoro. Nakon što je pretražio morsko dno s ogromnim magnetom u nadi da će “uloviti” što je srušeno i dezintegrirano pri udaru, Loeb ima podatke koje želi podijeliti.

Ranije sam izvještavao o Loebovim otkrićima dok smo pažljivo pratili njegove izvještaje na njegovoj Medium stranici. Istraživač je u svojoj posljednjoj medijskoj objavi rekao da ima velike vijesti. Je li to ET? Pa, otprilike. Profesor Loeb kaže da na temelju početne analize artefakata koje su on i njegov tim pronašli na morskom dnu može potvrditi da su mali metalni objekti doista došli izvan našeg solarnog sustava i potječu iz međuzvjezdanog prostora. To znači da objekt koji se srušio na planet nije ovdje, bio je posjetitelj iz sustava daleko, daleko.

Pišući na svojoj Medium stranici, astronom je objasnio važnost otkrića.

“Ovo je povijesno otkriće jer predstavlja prvi put da su ljudi stavili ruku na materijale velikog objekta koji je stigao na Zemlju izvan solarnog sustava,” napisao je Loeb.

“Uspjeh ekspedicije ilustrira vrijednost preuzimanja rizika u znanosti unatoč svim izgledima kao prilika za otkrivanje novih spoznaja,” dodao je.

Loeb, Silver Stall i fragmenti nečega izvanzemaljskog

U lipnju, Loeb i njegov tim ukrcali su se na Silver Star i otplovili do lokacije blizu Papue Nove Gvineje gdje se sudar dogodio. Nakon što je tim pretražio područje, pronašli su tisuće metalnih fragmenata.

Jedna od najznačajnijih i najvažnijih stvari koje su pronađene bile su tajanstvene sferule, kuglice veličine graška. Te sferule pokazale su se posebno interesantnima zbog njihove neuobičajene sastava.

Zapravo, analiza je pokazala da je objekt bio sastavljen od legura koje ne postoje na Zemlji. Detaljno ispitivanje otkrilo je da su sferule sastavljene od berilija, lantanida i urana, označene kao “BeLaU”. Ova specifična legura nije prirodna pojava, niti je mogla biti rezultat nuklearnih eksplozija. Legura koju je identificirao Loeb ne postoji ni u magmatskim oceanima naše planete, niti na Mjesecu. Što je još nevjerojatnije, takve legure ne postoje ni na Marsu niti na bilo kojem drugom prirodnom meteoritu iz našeg solarnog sustava.

Prema Loebu, nekoliko drugih elemenata koji su pripadali ovom međuzvjezdanom objektu mogli su biti “izgubljeni” prilikom ulaska objekta u atmosferu naše planete. Temeljem dosadašnjih saznanja, može se pretpostaviti da je objekt najvjerojatnije nastao u magmatskom oceanu nekog dalekog egzoplaneta koji ima željeznu jezgru. Istraživanja su još uvijek u tijeku. Materijali pronađeni na morskom dnu i dalje su predmet detaljne analize, a istraživači se nadaju da će otkriti još više informacija o ovom neobičnom međuzvjezdanom posjetitelju.