• Astronomija
  • Pripremite se za spektakularnu predstavu: Uskoro stiže prva umjetna kiša meteora na svijetu
Astronomija

Ilustracija umjetne kiše meteora

Zapanjujući nebeski spektakl osvijetlit će nebo 2025. godine, jer svemirska tvrtka Astro Live Experiences (ALE) planira pokrenuti prvi umjetnu meteorkso kišu na svijetu iznad Japana. Revolucionarni projekt, Sky Canvas, ne samo da ima za cilj zabaviti promatrače zvijezda, već i prikupiti ključne podatke o Zemljinoj atmosferi, doprinoseći našem razumijevanju klimatskih promjena.

Zvjezdani spektakl s umjetno stvorenim zvijezdama padalicama

Umjesto tradicionalnih zvijezda padalica, koje se javljaju kada Zemlja prolazi kroz oblak ostataka koje ostavljaju kometi i asteroidi u orbiti, umjetni meteor sastojat će se od posebno dizajniranih metalnih sfera koje će biti lansirane sa satelita 400 km iznad Zemlje. Ove sfere promjera 1 cm, koje teže tek nekoliko grama, osvijetlit će noćno nebo živopisnim bojama i očaravajućim tragovima.

Dulji, sjajniji i šareniji meteori

ALE je razvio tajnu kemijsku formulu kako bi osigurao da će ovi umjetni meteori sjati jače i trajati dulje od svojih prirodnih meteora, osvjetljavajući nebo do deset sekundi svaki. Kemijski sastav sfera može se prilagoditi kako bi se stvorile višebojne zvijezde padalice, vidljive promatračima u području širine do 200 km. Nakon dvogodišnje misije, satelit će se dezintegrirati pri ponovnom ulasku u atmosferu, izbjegavajući stvaranje svemirskog otpada.

Otkrivanje tajni Zemljine mezozfere

Ne samo da će nebeski svjetlosni spektakl projekta Sky Canvas očarati promatrače zvijezda, već će i pružiti vrijedne podatke o tajanstvenoj mezozferi Zemlje. Ovaj sloj atmosfere teško je proučavati jer se nalazi izvan dosega meteoroloških balona i zrakoplova, a opet prenisko za promatranje putem satelita. Praćenjem putanje i emisije svjetlosti umjetnih meteora, znanstvenici će dobiti uvid u brzinu vjetra i sastav atmosfere u mezozferi.

Podrška istraživanju klime i poticanje znatiželje

Podaci prikupljeni iz projekta Sky Canvas pridonijet će preciznijim meteorološkim modelima i poboljšanju našeg razumijevanja klimatskih promjena. Misija ALE-a, započeta 2015. godine, ima za cilj potaknuti veće zanimanje za svemir i znanost. Dr. Lena Okajima, osnivačica i izvršna direktorica ALE-a, projekt vidi kao način da se svemir približi čovječanstvu, potičući divljenje i rasplamsavajući znanstvenu znatiželju.

Sky Canvas VIP Pass NFT: Podržite projekt i svjedočite spektaklu

Kako bi financijski podržali projekt Sky Canvas, zainteresirane strane mogu kupiti Sky Canvas VIP Pass NFT. Ovaj prolaz omogućuje pristup online gledanjima te uključuje kupce u izvlačenje za ekskluzivno gledanje spektakla uživo (detalji o dostupnosti i cijenama bit će objavljeni).