• Svemir
  • Juno se toliko približio mjesecu Iji da se vide vulkanske erupcije

Juno se toliko približio mjesecu Iji da se vide vulkanske erupcije

Spektakularna fotografija koju je ovog vikenda zabilježila NASA-ina sonda Juno otkriva mjesec Iju s dvostrukim erupcijama na svojoj površini, potvrđujući time da je Ija najaktivnije vulkansko tijelo u našem Sunčevom sustavu. Fotografija koju je Juno snimio s udaljenosti od približno 3860 kilometara prikazuje slabe, ali jasne tragove koji izgledaju kao plinovi na horizontu mjeseca. NASA objašnjava da su erupcije “izazvane ili iz dva otvora jednog ogromnog vulkana, ili iz dva susjedna vulkana.”

Ovo je bio drugi prelet letjelice, koji je izveden na minimalnoj udaljenosti od oko 1500 kilometara, nakon inicijalnog preleta krajem prosinca.

“Dvostruki preleti namijenjeni su pružanju novih spoznaja o funkcioniranju vulkana Ije i postojanju globalnog oceana magme ispod stjenovite površine Ije,” objavila je NASA na platformi X, prije poznatoj kao Twitter. Vulkani na Zemlji predstavljaju prirodno čudo, no vulkani na Iji, mjesecu Jupitera, predstavljaju fenomen druge vrste. Mjesec je nešto veći od našeg prirodnog satelita, ali je znatno geološki aktivniji, s stotinama eruptirajućih vulkana i dramatičnim jezerima lave.

Gravitacijske sile Jupitera te njegovih mjesečnih susjeda, Europe i Ganymeda, stvaraju dramatično neprijateljski krajolik. Postoje uvjerljivi dokazi, prikupljeni od strane sonde Juno, da ispod površine Ije postoji ogroman ocean magme, ali nadolazeća promatranja tijekom trenutne misije Juno-a mogla bi produbiti naše razumijevanje.