• Svemir
  • Izvanzemaljske civilizacije mogle bi putovati svemirom zahvaljujući oceanima lutajućih planeta

Izvanzemaljska civilizacija na lutajućem planetu. Izvor: Depositphotos.com.

Izvanzemaljske civilizacije mogle bi putovati svemirom pomoću lutajućih planeta

International Journal of Astrobiology, Sveučilišta Cambridge, nedavno je objavio rad pod naslovom “Migracija izvanzemaljskih civilizacija i međuzvjezdana kolonizacija: implikacije za SETI i SETA”. U radu autorica Irina K. Romanovskaya predlaže da bi potraga za izvanzemaljskom inteligencijom (SETI) mogla polučiti više uspjeha ako prihvati mogućnost postojanja migrirajućih izvanzemaljskih civilizacija. Izvanzemaljske civilizacije mogle bi napustiti svoje matične planetarne sustave pomoću slobodno lutajućih planeta kada se suoče s egzistencijalnim prijetnjama. Slobodno lutajući planeti mogu ponuditi prostor i resurse, kao i zaštitu od svemirskog zračenja, za veliki dio populacije na međuzvjezdanom putovanju. Ovakav način putovanja mogao bi se pokazati učinkovitijim od svemirskih brodova kakve često imamo priliku vidjeti u znanstveno fantastičnim filmovima.

Postoje planeti nalik Zemlji koji putuju svemirom bez zvijezde

Izvanzemaljske civilizacije na taj bi način mogli poslati biološke ili post-biološke vrste da istraže međuzvjezdani prostor, zvijezde i planetarne sustave ili čak uspostavili svoje kolonije u nekoliko planetarnih sustava kako bi očuvale i proširile svoju civilizaciju. Nadalje, Romanovskaya raspravlja o tome kako se izvanzemaljske civilizacije mogu nakačiti na slobodno lutajuće planete koji prolaze kroz njihove matične planetarne sustave ili za istu svrhu iskoristiti planetarne objekte izbačene od strane njihove umiruće zvijezde domaćina.

Seti gradi mrežu za otkrivanje svjetlosne komunikacije izvanzemaljskih civilizacija

Izvanzemaljske civilizacije mogle bi prebivati u oceanima slobodno lutajućih planeta

Rad sugerira da bi zahvaljajući malo zvjezdanog svjetla koje dopire do slobodno lutajućih planeta, napredne civilizacije mogle koristiti kontroliranu nuklearnu fuziju kao izvor energije, naseljavajući podzemna staništa i oceane slobodno lutajućih planeta kako bi se zaštitili od svemirskog zračenja. Ovakve vrste bile bi posebno specijalizirane za kolonizaciju oceanu u planetarnim sustavima na koje naiđu. Slobodno lutajući planeti ipak ne bi mogli dugoročno održavati svoje oceane i služili bi samo da prenesu izvanzemaljske civilizacije do planeta koji kruže oko zvijezda.

Romanovskaya smatra da bi trebalo potražiti određene tehnosignature poput elektromagnetskih emisija koje proizvode izvanzemaljske tehnologije na slobodno lutajućim planetima i u njihovoj blizini, kao i podudaranja istog sa znakovima teraformiranja. Ako astronomi otkriju tehnosignature koje dolaze sa slobodno lutajućeg planeta, bez da su prethodno otkrili sam planet, mogli bi pogrešno protumačiti podrijetlo signala. To bi mogao biti slučaj i sa Wow! signalom kojeg su astronomi detektirali 1977. u zviježđu Strijelca, a o čijem se porijeklu i dan-danas raspravlja.

Astronomi otkrili 70 novih slobodno lutajućih planeta u obližnjoj regiji Mliječne staze

Ako je Wow! signal došao s neotkrivenog lutajućeg planeta koji se udaljio od linije promatranja, ovakav tip signal neće ponovno biti detektiran na istom području. Iz tog bi razloga, astronomi trebali pratiti moguće lutajuće planete duž linije promatranja potencijalnih umjetnih signala. Prema Romanovskayavoj, postoji mala šansa da su tijekom posljednjih nekoliko milijardi godina slobodno lutajući planeti s izvanzemaljskim inteligentnim vrstama putovali kroz naše zvjezdano susjedstvo. Ipak, ne bi bilo na odmak raspravljati o tome kako i gdje tražiti artefakte koje su potencijalno ostavili u Sunčevom sustavu ako su ovdje prolazili.

Podrijetlo Wow! signala moglo bi biti iz sustava sličnom Sunčevom

Irina K. Romanovskaya, Migrating extraterrestrial civilizations and interstellar colonization: implications for SETI and SETA, International Journal of Astrobiology (2022). DOI: 10.1017/S1473550422000143

Anonymous (26. svibnja 2022.), Researcher describes how extraterrestrial civilizations could colonize the galaxy even if they don’t have starships, Phys.org (pristup 27. svibnja 2022.)

Anonymous (1. listopad 2021.), Free-Floating Exoplanets with Subsurface Oceans Could Sustain Life, Sci-news.com (pristup 27. svibnja 2022.)