• Svemir
  • Znanstvenici otkrili umjetni artefakt među uzorcima asteroida

Znanstvenici otkrili umjetni artefakt među uzorcima asteroida

Što mislite – radi li se o umjetnom materijalu kojeg su proizveli izvanzemaljci ili aluminijskom komadiću sonde koji je otpao sa sonde Hayabusa2?

Je li moguće nakon toliko desetljeća potrage konačno pronaći jasan dokaz postojanja svemirske inteligencije odnosno tehnologije i to na ovako neočekivani način? Tekst koji slijedi inspiriran je izjavom Japanske agencije za svemirsko istraživanje (JAXA) o nedavno prikupljenim uzorcima s Hayabusa2 misije.

Rad na uzorcima je spor, ali konzistentan. Prije mjesec i pol dana, znanstvenici su našli nešto vrlo zanimljivo u jednoj od komora za uzorke.

Većina sabranih uzoraka nalikuje na komadiće ugljena izrazite čvrstoće. Najčudnija stvar je minijaturan komad nepoznatog materijala uočen prilikom uzimanja optičke mikroskopske fotografije.

Jedna stvar je sigurna – radi se o umjetno dobivenom materijalu. Fotografija ispod prikazuje komad materijala čije porijeklo ostaje nepoznanicom.

Ovdje možete vidjeti sliku (lijevo gore) neobičnog umjetnog materijala. Svakako nije prirodan, no koji mu je sastav? Izgleda poput aluminijske folije, no tko zna… Izvor: JAXA.

Moram naglasiti da je svaki komadić koji vidite na slici veličine samo nekoliko milimetara do najviše centimetar. Nije tako spektakularno kako se doima pod mikroskopom.

Čak je i JAXA objavila komentar istaknuvši da ne znaju što se nalazi na slici. Kako kažu, moguće je da se radi o komadu aluminija koji je otpao sa sonde prilikom uzimanja uzorka na asteroidu. No to ne mora nužno biti točno, zar ne?

Svatko od nas ima pravo kreirati i predstavljati svoje teorije. Mi smatramo da ne treba otpisati mogućnost da se uistinu radi o izvanzemaljskom umjetnom materijalu.

U svakom slučaju, to bi bila nevjerojatna slučajnost; naći nešto takvo na svemirskoj misiji poslanoj da prikupi malu količinu uzorka na dalekom asteroidu. Koje su šanse da bi Hayabusa2 naletjela na takvo što tijekom jednog od svoja dva slijetanja na asteroid? I preciznije, zašto bi baš tamo ležao umjetni izvanzemaljski materijal?

Šest dana nakon što su fotografije objavljene i tri dana prije komentara JAXA-e, i dalje nemamo konkretno objašnjenje što se to nalazi među uzorcima koje je prikupila Hayabusa2. Naravno, takva istraživanja su vrlo zahtjevna i teku sporo. Budući da se radi o misteriji, svaki dan se javlja sve više teorija i špekulacija.

Vrlo vjerojatno se radi o komadu aluminija koji je otpao s opreme za uzimanje uzorka. Ipak, nada umire posljednja. Istinu ćemo saznati uskoro.

U međuvremenu, nakon što je vratila uzorke tla s Ryugua na Zemlju, Hayabusa2 započela je svoje putovanje na druga dva planirana asteroida. S njih će se vratiti tek za 11 godina prema trenutnim izračunima. Očekuje se da ćemo na temelju uzorka s Ryugua saznati nove informacije o tome kako je formiran naš Sunčev sustav.

Što se tiče trenutne misije Hayabusa2, cilj je istražiti asteroide kako bi stekli znanje potrebno za obranu od potencijalno opasnih meteorita. U svakom slučaju, Japanska agencija  za svemirsko istraživanje ima velike planove za budućnost.

Katie Forster, A. (n.d.). Japan Just Revealed The First Image of Ryugu’s Asteroid Dust to The World.

Mailonline, I. (2020, December 24). Space: Charcoal-like chunks of rock taken from the surface of the asteroid Ryugu are revealed.

Yamaguchi, M. (2020, December 24). Japanese spacecraft’s gifts: Asteroid chips like charcoal.