• Svemir
  • Znanstvenica predlaže korištenje planeta kao svemirskih letjelica

Znanstvenica predlaže korištenje planeta kao svemirskih letjelica

Izvor: NASA’s Goddard Space Flight Center Conceptual Image Lab.

Iako tehnologija rapidno napreduje u današnjem svijetu, nije dovoljno razvijena da putujemo do drugih planeta u kratkom vremenu. Putovanje do susjednih planeta traje od nekoliko mjeseci do godinu dana. Trebalo bi nam eksponencijalno više vremena da dosegnemo susjedne zvjezdane sustave. Međutim, što ako bismo koristili planete kao privremene letjelice?

Zalutali planeti i njihova važnost za nas

Irina Romanovskaja, profesorica koledža Houston Community College, smatra kako bismo mogli koristiti planete kao prijevozna sredstva tijekom putovanja prema drugim zvjezdanim sustavima. U tom slučaju, planetarni podzemni oceani služili bi kao nastanjive zone. Voda podržava život – u našem slučaju, ključna nam je za život – a osim toga služila bi kao zaštita od svemirskih radijacija.

Uostalom, takvo iskorištavanje planeta indicira visoku razvijenost civilizacije. Prema tome, tehnologija poput fuzijskih reaktora služila bi kao sredstvo transformiranja nenastanjivih planeta u nastanjive.

Problemi i prepreke

Iako ideja o “kozmičkom stopiranju” odbjeglim planetima zvuči inovativno i zanimljivo, postoje brojni izazovi koje je potrebno razmotriti. Najprije, jezgra svakog planeta je osuđena da nakon nekog vremena prestane proizvoditi energiju i toplinu. Zbog toga, svi podzemni oceani ne bi mogli postojati u tekućem stanju.

Manjak resursa isto predstavlja problem. Putovanje planetom podrazumijevalo bi prijašnju opskrbu značajnim količinama resursa u skladu s procijenjenim vremenom putovanja. Jedino bi tako bilo moguće uspješno doći do destinacije.

Implikacije i zaključak

Bitno je naglasiti da svrha zalutalih planeta nije da se koriste kao trajni domovi, već kao ogromne privremene letjelice. Izvanzemaljske civilizacije mogle bi koristiti ovakvu vrstu “prijevoza”, uz pretpostavku da su visokorazvijene. Zbog toga, moguće je detektirati tehnosignature na takvim planetima i prepoznati civilizacije koje bježe od opasnosti svojih zvjezdanih sustava. Također je moguće da se time kreću prema sustavima koje žele kolonizirati.

Erupcija, Sunce (Depositphotos_317801944_L)
Jednog dana, Sunce će se proširiti i život na Zemlji više neće biti moguć. Izvor: Depositphotos

Svakako, što nam je jasno je da ovakav koncept može dati dodatnu ideju čovječanstvu. Uoči kataklizmičkih događaja na Zemlji, mogli bismo biti dovoljno razvijeni da bismo već nastanjivali više od jednog planeta.

• Futurism (1. lipnja 2022.). Scientist Proposes Using Entire Planet as Spaceship to Different Star System

Ja sam Marko Matas. Diplomirao sam studij pedagogije i nastavničkog smjera anglistike u Zadru. Bez obzira, vrlo sam znatiželjan te obožavam istraživati i druge znanosti. U slobodno vrijeme najviše proučavam astronomiju, povijest i biologiju te pronalazim manje poznate činjenice o istima.