Otkriven svijet gotovo iste veličine kao Zemlja

An-exoplanet-in-deep-space-YAYIM (Curiosmos)

Astronomi su otkrili egzoplanet gotovo iste veličine kao Zemlja koji kruži oko male zvijezde udaljene od nas 72 svjetlosne godine.

‘Blizanac’

Znanstvenici su potvrdili postojanje egzoplaneta nazvanog K2-415 b koji kruži oko zvijezde udaljene oko 72 svjetlosne godine od Zemlje. Egzoplanet, za koji se vjeruje da je veličine gotovo Zemlje, kruži oko crvenog patuljka K2-415. Prema prvoj verziji rada, objavljenoj na serveru arXiv, sličnosti, ali i razlike, s našim planetom mogu pomoći u shvaćanju formiranja i razvoja udaljenih planeta u solarnim sustavima koji su mnogo drugačiji od našeg.

Prema astronomu Teruyuki Hiranu iz Centra za astrobiologiju u Japanu, takvi svjetovi koji kruže oko M patuljastih zvijezda nude izvrsnu priliku znanstvenicima da istraže atmosfersku raznolikost stjenovitih planeta i uvjete koji bi mogli vladati na takvom potencijalno nastanjivom svijetu. Iako je planet intrigantan, njegova zvijezda domaćin nije ništa manje zanimljiva. Naime, riječ je o najmanjoj poznatoj zvijezdi koja u svojoj orbiti ima planet približno iste veličine kao naša Zemlja. Ova činjenica čini K2-415 iznimno atraktivnom metom budućih promatranja.

James Webb mogao bi tražiti ‘plin za smijanje’ u potrazi za životom u svemiru

Sličan, a opet različit

Iako je K2-415 b po veličini sličan Zemlji, astronomi su izvijestili da je njegova masa daleko veća od mase našeg planeta. Naime, na temelju početnih izračuna, astronomi procjenjuju da je masa K2-415b tri puta veća od mase našeg planeta – tj. egzoplanet je mnogo gušći od Zemlje. Od drugih razlika posebno je važno istaknuti da novootkriveni egzoplanet kruži oko svoje zvijezde domaćina u neposrednoj blizini i ne treba mu više od četiri dana da završi jedan puni krug. Iako se nastanjive zone oko M patuljaka nalaze mnogo bliže zvijezdi (nego, primjerice, u slučaju našeg Sunca), orbita K2-415b nalazi se na samom ‘rubu’ potencijalne zone nastanjivosti.

Snimka ‘plesa’ egzoplaneta oko udaljene zvijezde

‘Ples’ po rubu

Iako se nalazi ‘na rubu’ nastanjive zone, K2-415b je ipak unutar granice što znači da bi mogao imati atmosferu i uvjete potencijalno pogodne za život. Ovaj egzoplanet može se manje-više usporediti s Venerom u našem Sunčevom sustavu.

Venera se nalazi unutar nastanjive zone naše matične zvijezde, ali ima vrlo gustu atmosferu. Unatoč tome što se nalazi u nastanjivoj zoni, minimalne su šanse da je ovaj planet dom života. No iako možda nije dom oblicima života, ovaj sustav izvrsna je meta za atmosfersku karakterizaciju egzoplaneta i daljnje studije u potrazi za skrivenim svjetovima. K2-415 je vjerojatno sustav s više planeta, baš kao i naš Sunčev sustav, a to povećava mogućnost otkrića novih egzoplaneta.

NASA potvrdila postojanje preko 5000 egzoplaneta