• Svemir
  • Rusko istraživanje potvrdilo da svemirska putovanja oštećuju moždane stanice

Rusko istraživanje potvrdilo da svemirska putovanja oštećuju moždane stanice

Izvor: Nasa.gov.

U novom istraživanju, znanstvenici su promatrali mozgove pet ruskih kozmonauta koji su bili na višemjesečnom boravku na Međunarodnoj svemirskoj stanici. Studija potvrđuje da svemirska putovanja mogu nanijeti ozbiljnu štetu ljudskom tijelu i umu.

Boravak u svemiru oštećuje moždane stanice

Znanstvenici su godinama promatrali štetne učinke svemirskog putovanja, uključujući oslabljene mišiće i kosti te pogoršan vid. Novo istraživanje, objavljeno u časopisu JAMA Neurology u ponedjeljak, najzornije prikazuje kako boravak u orbiti oštećuje moždane stanice.

Prema istraživanju, pet kozmonauta koji su proveli pet i pol mjeseci u orbiti, u krvnim pretragama imali su povišenu razinu biomarkera koji ukazuju na oštećenje moždanih stanica. Znanstvenici još ne znaju ukazuju li ovi biomarkeri i na promjene u moždanoj funkciji, ali znaju da je to loš znak za njihovo zdravlje.

Potrebna su dodatna istraživanja kako bi se zdravstveni problemi ubuduće mogli prevenirati

“Ovo je prvi put da su konkretni dokazi o oštećenju moždanih stanica dokumentirani u testovima krvi nakon svemirskih letova”, rekao je u priopćenju viši koautor studije i neuroznanstvenik Sveučilišta u Göteborgu Henrik Zetterberg. “To se mora dodatno istražiti te prevenirati ako želimo da svemirska putovanja postanu učestalija u budućnosti.”

Zetterberg je dodao kako se nada da će njegovo istraživanje dovesti do novih tretmana za poništavanje ili sprječavanje zdravstvenih problema uzrokovanih svemirskim putovanjem. No da bi došlo do toga, znanstvenici trebaju provesti dodatna istraživanja kako bi utvrdili što točno uzrokuje problem.

Više mogućih uzroka

“Da bismo pronašli rješenje, moramo pomoći jedni drugima da saznamo kako i zašto nastaje šteta”, rekao je Zetterberg u priopćenju. “Je li riječ o bestežinskom stanju, promjenama u moždanoj tekućini, stresorima povezanim s lansiranjem i slijetanjem ili je možda uzrokovano nečim trećim? Ovdje se na Zemlji može provesti mnoštvo kvalitetnih eksperimentalnih studija na ljudima. ”

Robitzski D. (12. listopada 2021.), RUSSIAN STUDY CONFIRMS THAT SPACE TRAVEL DAMAGES YOUR BRAIN CELLS, “THIS MUST BE EXPLORED FURTHER AND PREVENTED IF SPACE TRAVEL IS TO BECOME MORE COMMON IN THE FUTURE.”, Futurism.com (pristupljeno 13. listopada 2021.)