• Svemir
  • Ruski kozmonaut postavio je novi rekord za najviše vremena provedeno u svemiru

Ruski kozmonaut postavio je novi rekord za najviše vremena provedeno u svemiru

Slijeva: CSA astronaut David Saint Jacques, ruski kozmonaut Oleg Kononenko i američka astronautkinja Anne McClain. AP.

Veteran svemirskih misija, ruski kozmonaut Oleg Kononenko, oborio je svjetski rekord za najveći ukupni broj dana provedenih u svemiru, prema najnovijim podacima koje je objavila ruska svemirska agencija Roskosmos u nedjelju. Sa više od 878 dana i 12 sati provedenih u orbiti, 59-godišnji Kononenko je premašio dosadašnji rekord svog sunarodnjaka Gennadija Padalke, koji je 2015. godine postavio rekord od 878 dana, 11 sati, 29 minuta i 48 sekundi. Kononenko, koji je na Međunarodnu svemirsku postaju (ISS) putovao pet puta od 2008. godine, podijelio je svoja iskustva u intervjuu za Rusku državnu novinsku agenciju TASS, istaknuvši da svaka misija zahtijeva minucioznu pripremu zbog kontinuiranih nadogradnji na postaji. Ipak, naglasio je da mu je život kozmonauta ispunjenje dječačkog sna.

Cilj: Preko 1.000 dana u svemiru

“U svemir letim kako bih radio ono što volim, a ne s ciljem postavljanja rekorda. San o kozmonautici prati me još od ranog djetinjstva. Ta fascinacija – mogućnost letenja u svemir, života i rada u orbiti – ono je što me motivira da nastavim s letovima,” podijelio je s TASS-om. Njegova najnovija misija na ISS započela je 15. rujna 2023., kada je lansiran zajedno s astronautom NASA-e Loral O’Harom i kolegom iz Roskosmosa Nikolajem Chubom. Do završetka ove ekspedicije, Kononenko bi trebao postati prva osoba koja je u svemiru provela preko 1.000 dana.

Međunarodna svemirska postaja ostaje jedno od rijetkih područja u kojima Sjedinjene Države i Rusija nastavljaju blisku suradnju, usprkos geopolitičkim napetostima koje su uslijedile nakon ruske invazije na Ukrajinu u veljači 2022. Roskosmos je u prosincu objavio da je njihov program zajedničkih letova s NASA-om, namijenjen prijevozu astronauta na ISS, produljen do 2025. godine.