• Svemir
  • Ruski kozmonaut postao prvi čovjek koji je proveo 1000 dana u svemiru

Ruski kozmonaut postao prvi čovjek koji je proveo 1000 dana u svemiru

Kozmonaut Oleg Kononenko fotografiran je izvan Svemirske postaje 12. veljače 2012. godine.

Ruski kozmonaut u dobi od 59 godina postao je prvi čovjek koji je proveo 1.000 dana u svemiru, objavila je ruska svemirska agencija Roscosmos.

Oleg Kononenko dosegao je ovaj značajni trenutak u utorak, nakon što je pet puta putovao na Međunarodnu svemirsku postaju (MSP) od 2008. godine. Njegovo aktualno putovanje na svemirskoj stanici započelo je 15. rujna 2023. godine, kada je lansiran zajedno s NASA-inom astronautkinjom Loral O’Harom i sunarodnjakom Nikolajem Čubom. Kononenko je prvi put oborio rekord po ukupnom vremenu provedenom u svemiru u veljači 2024. godine, kada je nadmašio prethodni rekord od 878 dana, 11 sati, 29 minuta i 48 sekundi, koji je postavio njegov sunarodnjak Gennadij Padalka 2015. godine.

Ako Kononenkova misija završi prema planu 23. rujna 2024. godine, ukupno će provesti 1.110 dana u orbiti. “Postoji svijest da ste postigli nešto novo i važno, da ste prešli određenu granicu, dotaknuli nepoznato,” rekao je Kononenko za rusku državnu novinsku agenciju TASS. “To vam daje povjerenje i ponos u rad koji ste obavili.” Također je rekao za TASS da su mu američki kolege na svemirskooj stanici među prvima čestitali na postignuću.

Međunarodna svemirska postaja jedan je od rijetkih područja u kojima Sjedinjene Države i Rusija još uvijek blisko surađuju nakon ruske invazije na Ukrajinu u veljači 2022. godine. Roscosmos je u prosincu objavio da je njihov program međusobnih letova s NASA-om, kojim se prevoze astronauti na ISS, produžen do 2025. godine.