Jeste li znali?

Ova nevjerojatna kamera omogućuje nam da vidimo putujuću svjetlost

Nova ultra brza kamera koju je razvio Caltech može snimiti 70 bilijuna slika u sekundi.

Nova ultrabrza kamera razvijena na Kalifornijskom tehnološkom institutu (Caltech) sposobna je snimiti do 70 bilijuna slika u sekundi. To je dovoljno brzo da se vide putujući svjetlosni valovi i fluorescentni raspad molekula.

Tim koji ga je stvorio, tehnologiju kamere nazvao je CUSP (Compressed Ultrafast Spectral Photography), predvođenu Lihongom Wangom, profesorom medicinskog inženjerstva i elektrotehnike na Caltech-ovom Odjelu za medicinsko inženjerstvo.

Prema istraživačima, brzine snimanja kamera u osnovi ograničavaju ljudsku sposobnost raspoznavanja fizičkog svijeta, ali novorazvijena kamera nudi novi pogled na ranije “neviđene” pojave.

Iako su slikovne tehnologije koje se temelje na silicijskim senzorima poput CCD-a i CMOS-a uvelike poboljšane tijekom posljednjih godina, što omogućava zamišljane brzine od nekoliko milijuna sličica u sekundi, ove tehnologije ne uspijevaju zabilježiti razne izuzetno brze pojave, uključujući širenje svjetlosti, soliton nastajanje, nuklearne fuzije i zračenje molekula.

Kao što je otkriveno u studiji u kojoj je opisana nova tehnologija, uspješna istraživanja tih događaja postavljaju temelje modernoj fizici, biologiji, kemiji, znanosti o materijalima i inženjerstvu. Da bi se svjedočilo tim događajima, potrebna je brzina kadrova koja premašuje milijardu sličica u sekundi ili čak bilijun sličica u sekundi (Tfps).

Nova CUSP tehnologija otvara vrata u do tada neviđeni svijet.

Novo razvijena kamera slična je, na neki način, prethodnim brzim kamerama tima, poput komprimirane ultrabrze fotografije osjetljive na faze ili uređaja pCUP, koji može uhvatiti 1 bilijun sličica u sekundi prozirnih objekata i pojava.

CUSP kombinira laser koji emitira izuzetno kratke impulse laserskog svjetla u trajanju od samo milijardu sekunde (jedna femtosekunda) s optikom i specijaliziranim tipom fotoaparata. Optika dijeli pojedinačne femtosekundne impulse laserskog svjetla u još kraće impulse, pri čemu svaki od tih impulsa može stvoriti sliku na kameri.

Wang kaže da bi ta tehnologija mogla otvoriti nove puteve istraživanja na poljima kao što su temeljna fizika, minijaturizacija poluvodiča sljedeće generacije i znanosti o životu.

“Zamišljamo aplikacije u bogatom nizu izuzetno brzih pojava, poput ultrakratkog širenja svjetlosti, širenja valova, nuklearne fuzije, prijenosa fotona u oblacima i biološkim tkivima, te fluorescentnog raspadanja biomolekula, između ostalog”, kaže Wang.

Nove kamere opisane su u istraživačkom radu pod nazivom “Single-shot ultrafast imaging attaining 70 trillion frames per second” i objavljenom u časopisu Nature Communications.