• Svemir
  • Nova hipoteza tvrdi da je putovanje kroz crvotočine moguće

Nova hipoteza tvrdi da je putovanje kroz crvotočine moguće

Izvor: public domain.
autor

Hipotezu je izradio informatičar Pascal Koiran oslanjajući se na Schwarzschildovu metriku – tvrdi da je prema njoj moguće putovati kroz crvotočine.

Spajanje crvotočina

Crvotočine su fascinantan koncept u fizici koji postulira prolaze koji povezuju dvije različite točke u prostor-vremenu – tipično dvije ‘crne rupe’. Zamislite „Interstellar“ ili „Event Horizon“ – ove crne rupe mogle bi omogućiti osobi da skoči u jednu i izađe kroz drugu u potpuno drugom dijelu svemira.

Nažalost, većina vodećih hipoteza oko crvotočina sugerira da bi se one srušile čim su nastale zbog nestabilnosti. Međutim, jedna nova teorija koja bi trebala biti objavljena u časopisu The Journal of Modern Physics D tvrdi da, zapravo, crvotočine mogu ostati dovoljno stabilne da objekti uđu s jedne strane i izađu kroz drugu.

Metrika crvotočine

Teorija, koju je izradio informatičar Pascal Koiran, oslanja se na Eddington-Finkelsteinovu metriku za opis kretanja objekata u i oko crvotočine. Ova se metrika razlikuje od češće korištene Schwarzschildove metrike, koja se ‘kvari’ kada objekt dosegne horizont događaja, tj. točku u kojoj nijedan objekt ne može izbjeći povlačenje crvotočine.

Međutim, koristeći Eddington-Finkelsteinovu metriku, Koiran je uspio matematički simulirati put za objekt u crvotočinu i kroz nju, umjesto da se razbije na horizontu događaja.

Naravno, to ne znači nužno da će vas skakanje kroz bilo koju crnu rupu poslati na drugu stranu Svemira. Međutim, ona predstavlja vrlo zanimljivu teoriju koja pokazuje da se crvotočine ne bi odmah srušile čim se stvore.

Divovska crna rupa galaksije M87 ispaljuje ‘mlazove’ gotovo brzinom svjetlosti

Pascal Koiran, „Infall time in the Eddington-Finkelstein metric, with application to Einstein-Rosen bridges,“ International Journal of Modern Physics D (2021).

Anonymus (16. studenoga 2021.), New Paper Claims That Yes, You Could Climb Through A Wormhole To A Distant Galaxy, futurism.com (pristup 17. studenoga 2021.)

Paul Sutter (15. studenoga 2021.), Wormholes may be viable shortcuts through space-time after all, new study suggests, livescience.com (pristup 17. studenoga 2021.)