Astronomija

NASA otkriva očaravajuću animaciju najvećih crnih rupa u svemiru

Ilustracija Crnih Rupa

Usporedba sjena galaktičkih divova

NASA nas vodi na zadivljujuće vizualno putovanje kroz svemir, prikazujući ogromne crne rupe koje dominiraju našim svemirom.

NASA-ina animacija otkriva razmjere golemih crnih rupa

Nacionalna uprava za aeronautiku i svemir (NASA) objavila je zadivljujući animirani video koji prikazuje deset najvećih crnih rupa u svemiru, uključujući one u Mliječnom putu i galaksiji M87. Video prikazuje ogromnu veličinu tih kozmičkih divova uspoređujući njihove veličine s različitim strukturama unutar našeg Sunčevog sustava.

Pogled u nebesa: crne rupe nezamislivih dimenzija

Počevši od Sunca, kamera se udaljava kako bi otkrila 1601+3113, crnu rupu s masom od 100.000 Sunca, smještenu u patuljastoj galaksiji. Njena materija je toliko nevjerojatno gusta da njena sjena izgleda manja od našeg Sunca. Animacija također ističe Sagittarius A *, supermasivnu crnu rupu u središtu Mliječnog puta, s masom od 4,3 milijuna Sunca, što je otkriveno dugoročnim praćenjem obližnjih zvijezda u orbiti.

Goleme crne rupe u NGC 7727: kozmički ples

Video prikazuje par titanskih crnih rupa u NGC 7727, udaljenih otprilike 1.600 svjetlosnih godina. Prva ima masu nevjerojatnih 6 milijuna Sunca, dok druga čak i tu masu nadmašuje, s preko 150 milijuna Sunca.

Opservatoriji gravitacijskih valova: razotkrivanje tajni spajanja crnih rupa

Od 2015. godine, opservatoriji gravitacijskih valova na Zemlji uspješno su detektirali spajanja crnih rupa s nekoliko desetaka solarnih masa, zahvaljujući malim valovima u prostor-vremenu koje ti događaji stvaraju. Ira Thorpe, astrofizičar iz NASA-inog Goddard centra, objašnjava da će spajanja supermasivnih crnih rupa proizvesti mnogo nižefrekventne valove, detektirane samo opservatorijima u svemiru milijunima puta većima od njihovih zemaljskih pandana.