NASA nastavlja raditi na raketi sa nuklearnim pogonom

NASA i američka vojska najavili su suradnju s obrambenim kontraktorom Lockheed Martin na stvaranju rakete sa nuklearninm pogonom. Ta tehnologija razmatra se za buduće misije na Mars. Prema službenicima tijekom nedavnog razgovora, program DRACO mogao bi se lansirati do 2027. godine.

Nuklearni termalni pogoni (NTP) obećavaju smanjenje vremena putovanja, povećanje energetske učinkovitosti i potrebu za manje pogonskih sredstava. To znači da bi buduće svemirske letjelice mogle nositi veće terete nego što je trenutno moguće s današnjim vrhunskim kemijskim raketama.

Kako radi NTP

U slučaju DRACO-a, NTP radi kruženjem tekućeg pogonskog sredstva – kriogenog vodika – kroz reaktorsku jezgru gdje se atomi uranija razdvajaju putem fisije. Postupak jako zagrijava pogonsko sredstvo, pretvarajući ga u plin, koji se zatim kanalizira kroz mlaznicu za stvaranje potiska.

Nuklearna energija: Budućnost svemirskih putovanja?

“Nuklearni termalni pogonski sustavi mogu omogućiti brže tranzite između odredišta”, objasnio je Kirk Shireman, potpredsjednik kampanja za istraživanje Mjeseca u Lockheed Martin Space. “Smanjenje vremena tranzita ključno je za ljudske misije na Mars, jer bi smanjilo izloženost posade zračenju.”

BWX Technologies određen je za razvoj nuklearnog reaktora i pogonskog sredstva za projekt. Iz sigurnosnih razloga, DRACO-ov reaktor neće se aktivirati dok svemirska letjelica ne dosegne visoku orbitu. Shireman je izjavio da bi ova tehnologija potencijalno mogla “revolucionirati” buduće misije na Mjesec, gdje NASA planira uspostaviti dugoročne staništa pod programom Artemis.

Posljednji NASA-ini eksperimenti s nuklearnim termalnim raketnim motorima odvijali su se prije više od 50 godina. Program je kasnije napušten zbog proračunskih ograničenja i napetosti iz doba Hladnog rata.