Uskoro kreće lansiranje Boeing Starliner-a

Izvor: nasaspaceflight.com.

NASA i Boeing u utorak (3. kolovoza) planiraju lansirati kapsulu Starliner na ključni probni let do Međunarodne svemirske postaje.

Lansiranje

Prijenos uživo možete pratiti na zakazanoj YouTube poveznici.

Lansiranje je zakazano za 13:20. EDT (1720 GMT), a trenutni vremenski obrasci predviđaju popodnevne pljuskove i grmljavinu duž istočne obale Floride, prema izvještajima 45. vremenske eskadrile koja prati uvjete za lansiranje iz svemirskog centra Kennedy i baze svemirskih snaga Cape Canaveral. Prema trenutnoj prognozi ureda, postoji 40% šansa da će vrijeme dozvoliti lansiranje što sugerira da bi Starliner mogao uspješno poletjeti prije nego što se pojave nepovoljni vremenski uvjeti.

Neizvjesni vremenski uvjeti

“Očekuje se da će najveća promjena vremena doći nakon lansiranja”, napisali su dužnosnici eskadrile u priopćenju objavljenom u subotu (31. srpnja). “Ipak, mogući su promjenjivi vremenski uvjeti zbog izoliranih pljuskova i grmljavine u tom području, osobito pred kraj lansiranja.”

Ured posebno prati stvaranje kumulusnih oblaka, površinska električna polja i potencijalni rizik od munja.

Isti problematični vremenski uvjeti bili su prisutni i ranije potaknuvši osoblje da vrati Starliner i njegovu raketu Atlas V natrag sa lansirne rampe gdje je stigao u četvrtak (29. srpnja) u pripremi za lansiranje 30. srpnja. Iako su vremenski uvjeti radili probleme tog datuma, misija je na kraju ipak odgođena zbog problema na Međunarodnoj svemirskoj postaji koja je u četvrtak 45 minuta bila izvan svoje regularne pozicije uslijed programskog kvara i paljenja potisnika na novopridošlom ruskom znanstvenom modulu.

Ako lansiranje ne uspije, sljedeći termin je 4. kolovoz

Ako Starliner ne poleti u utorak, sljedeća će prilika biti srijeda (4. kolovoza). Starliner-a zatim očekuje cjelodnevni put do Međunarodne svemirske postaje, gdje će provesti nešto manje od tjedan dana prije nego povratka na Zemlju. Slijetanje se predviđa na površini zapadnog SAD-a.

Lansiranje, po imenu Orbital Flight Test-2 ili OFT-2, označava ključnu prekretnicu za Boeingov sustav Starliner, koji je prvi probni let do svemirske postaje imao u prosincu 2019. Međutim, niz grešaka onemogućilo je kapsulu od ulaska u orbitalni laboratorij i stoga se vratila na Zemlju ne ispunivši svoju primarnu misiju: ​​dokazati da je sustav spreman za nošenje astronauta.

Izvor: Nasa.gov.

U slučaju uspjeha, Beoing i NASA pripremaju let s posadom

Devetnaest mjeseci kasnije, nakon što je Boeing adresirao 80 preporuka NASA-ine i Boeingove interna istrage u vezi s neuspjelim letom, Starliner je sada spreman još jednom pokušati let.

Uspješna misija otvorila bi put za tri NASA-ina astronauta da kasnije ove godine polete na Starliner-u, što bi zauzvrat omogućilo Boeingu redovito prebacivanje ​​astronauta u orbitu, kao što njihov konkurent, SpaceX, već radi s kapsulom Crew Dragon.

Navin J. & Kanayama L. (26. srpnja 2021.), ULA, Boeing, and NASA prepare for uncrewed and crewed Starliner flight tests, nasaspaceflight.com (preuzeto 2. kolovoza 2021.)

Anonymus (2. kolovoza 2021.), Boeing Starliner Orbital Flight Test 2: Live updates, Space.com Staff – News and editorial team, Space.com (preuzeto 2. kolovoza 2021.)

Bartels M. (1. kolovoza 2021.), All eyes on weather as Boeing looks to Starliner launch on Tuesday, Space.com (preuzeto 2. kolovoza 2021.)