• Svemir
  • Koriste li napredne izvanzemaljske civilizacije kvantnu komunikaciju?

Koriste li napredne izvanzemaljske civilizacije kvantnu komunikaciju?

Kvantna komunikacija izvanzemaljskih civilizacija. Izvor: Depositphotos.com.

Tim istraživača smatra kako je moguće da napredne izvanzemaljske civilizacije pokušavaju uspostaviti kontakt s nama, ali mi naprosto tražimo signale na pogrešnim mjestima.

Izvanzemaljske civilizacije vjerojatno koriste kvantnu komunikaciju

Radi se o vrlo jednostavnoj logici. Stručnjaci kažu otprilike ovako, zamislite da posjedujete mobilni telefon koji nema pristup društvenim mrežama ili internetu te može primati samo SMS ili MMS poruke. Pored toga, ove poruke dolaze isključivo na jeziku koji ne razumijete. Ako netko pokušava uspostaviti kontakt s vama putem Messengera, WhatsAppa ili nekog drugog modernog komunikacijskog alata, a vi imate pristup samo SMS-u ili MMS-u, nećete biti ni svjesni da ste primili poruku.

Prema novom istraživanju objavljenom u znanstvenom časopisu Physical Review D, fotoni bi se mogli prenositi preko golemih udaljenosti međuzvjezdanog prostora bez gubitka svoje kvantne prirode. Kao rezultat toga, znanstvenici koji traže izvanzemaljske signale (SETI) mogli bi ih pronalaziti pomoću kvantne teorije.

Trenutno znanstvenici razvijaju tehnologiju pod imenom kvantna komunikacija na Zemlji. Riječ je o metodi slanja informacija pomoću kvantnih čestica, a koja bi potencijalno mogla biti sigurnija od tradicionalnih komunikacijskih metoda. Glavni autor studije, teoretski fizičar Arjun Berera, vjeruje da izvanzemaljske civilizacije također koriste kvantnu komunikaciju.

Kako funkcionira kvantna komunikacija?

“Kvantna stanja su općenito vrlo delikatna, a ako postoji neka vrsta vanjske interakcije, vi zapravo uništavate to stanje”, navodi Berera. Dekoherencija se događa tijekom kvantne komunikacije kada kvantna čestica stupa u interakciju sa svojom okolinom, gubivši pritom svoju kvalitetu. Čestica može putovati neko vrijeme prije nego što podlegne dekoherenciji u svemiru zbog niže gustoće materije nego na Zemlji.

No ovdje u igru ulaze X-zrake – spektri svjetlosti koji mogu putovati kroz međuzvjezdani prostor bez ‘oštećenja’, što su svojim izračunima pokazali Berera i Jaime Calderón Figueroa sa Sveučilišta u Edinburghu. Istraživači su otkrili da fotoni X-zraka mogu putovati stotinama tisuća svjetlosnih godina nakon što izađu iz Mliječne staze. Kao rezultat ovog otkrića, Berera i Calderón Figueroa razmatrali su načine traženja kvantnih poruka koje su potencijalno poslale napredne izvanzemaljske civilizacije.

Povezivanje atoma u lanac omogućuje kvantno skladištenje informacija

O kakvim je metodama kvantne komunikacije ovdje riječ?

Kvantna teleportacija koja prenosi svojstva jedne udaljene čestice na drugu, potencijalna je metoda komunikacije koju treba istražiti. Kvantna poruka ili čak cijela međugalaktička mreža poruka iz svakog kutka galaksije, mogla bi se identificirati zahvaljujući takvim istodobnim signalima jer tehnologija u pitanju zahtijeva i kvantne, i klasične signale.

Međutim, važno je imati na umu da čak i ako znanstvenici detektiraju izvanzemaljske kvantne signale, te se poruke ipak moraju dekodirati da bi se razumjele. Neka istraživanja sugeriraju da je svjetlost koja prolazi kroz prostorvrijeme sastavljena od kvantnih informacija koje se mogu kodirati kvantnim računalima, unatoč efektu zakrivljenosti u blizini velikih objekata poput zvijezda ili crnih rupa. Prema istraživanju, kvantna računala mogla bi kodirati i organizirati kvantne informacije u ispravni redoslijed za interpretaciju, no to je trenutno samo hipoteza.

Možemo li prisluškivati potencijalne komunikacijske signale koji prolaze kroz Sunčev sustav?

Viability of quantum communication across interstellar distances, Arjun Berera and Jaime Calderón-Figueroa, Phys. Rev. D 105, 123033 – Published 28 June 2022

Yirka B. (6. srpnja 2022.), Mathematical calculations show that quantum communication across interstellar space should be possible, Phys.org (pristup 8. srpnja 2022.)

Nield D. (8. srpnja 2022.), Aliens Could Be Using Quantum Communications to Talk Across Interstellar Space, Sciencealert.com (pristup 8. srpnja 2022.)