• Svemir
  • Izvanzemaljske civilizacije mogle bi nam slati poruke pomoću kvantne komunikacije

Tamna tvar i informacija. Izvor: Depositphotos.com.

Potencijalne napredne izvanzemaljske civilizacije mogle bi koristiti kvantnu komunikaciju za slanje poruka na Zemlju.

Izvanzemaljska civilizacija mogla bi koristiti kvantnu komunikaciju

Prema novom istraživanju, objavljenom 28. lipnja u Physical Review D, kvantne čestice mogle bi se koristiti za prijenos informacija preko velikih međuzvjezdanih udaljenosti. Potencijalne napredne tehnološke civilizacije u svemiru možda su već razvile ovaj oblik komunikacije, smatra teoretski fizičar Arjun Berera.

Slijedom toga, znanstvenici koji tragaju za signalima naprednih izvanzemaljskih civilizacija mogli bi se fokusirati na kvantnu komunikaciju.

Koliko daleko mogu stići kvantne informacije?

Međutim, jedan od glavnih problema koji dolazi s kvantnom komunikacijom jest dekoherencija odnosno stanje u kojem kvantna čestica gubi svoja svojstva u interakciji s okolinom. “Kvantna stanja su vrlo delikatna, a ako postoji bilo kakva vanjska interakcija, u biti dolazi do uništavanja tog stanja”, dodaje Berera.

Ipak, prosječna gustoća materije u svemiru znatno je manja u usporedbi sa Zemljom, što znači da bi čestice mogle putovati puno većim udaljenostima prije nego što ih dekoherencija uništi. Berera i drugi teoretski fizičar po imenu Jaime Calderón Figueroa, također sa Sveučilišta u Edinburghu, napravili su izračune koji pokazuju koliko daleko svjetlost, osobito gama zrake, mogu putovati kroz međuzvjezdani prostor bez da bivaju oštećene.

Nalazi pokazuju da fotoni rentgenskih zraka mogu proputovati cijelu Mliječnu stazu, a vjerojatno i više od toga. Prema istraživačima, riječ je o stotinama tisuća svjetlosnih godina.

Koriste li napredne izvanzemaljske civilizacije kvantnu komunikaciju?

Kako detektirati kvantnu komunikaciju?

Berera i Calderón Figueroa zatim su razmatrali neke od strategija koje bi se mogle pokazati ključnima za detektiranje kvantnih poruka udaljenih izvanzemaljskih civilizacija.

Potencijalna vrsta komunikacije je tzv. kvantna teleportacija tijekom koje se svojstva udaljene čestice prenose na drugu česticu. Ova tehnologija zahtijeva rad kako kvantnih, tako i klasičnih signala, što znači da bi znanstvenici trebali tražiti simultane signale kako bi identificirali potencijalne kvantne poruke.

Možemo li prisluškivati potencijalne komunikacijske signale koji prolaze kroz Sunčev sustav?

Viability of quantum communication across interstellar distances, Arjun Berera and Jaime Calderón-Figueroa, Phys. Rev. D 105, 123033 – Published 28 June 2022, DOI: https://doi.org/10.1103/PhysRevD.105.123033

Conover E. (5. srpanj 2022.), Aliens could send quantum messages to Earth, calculations suggest, Sciencenews.org (pristup 9. siječnja 2023.)

Yirka B. (6. srpnja 2022.), Mathematical calculations show that quantum communication across interstellar space should be possible, Phys.org (pristup 8. srpnja 2022.)

Nield D. (8. srpnja 2022.), Aliens Could Be Using Quantum Communications to Talk Across Interstellar Space, Sciencealert.com (pristup 8. srpnja 2022.)