Tehnologija

Ingenuity je pretvoren u ‘mini-opservatorij’ na Marsu

NASA-in helikopter "Ingenuity". Izvor: NASA/JPL-Caltech/ASU

NASA-in helikopter Ingenuity postao je stacionarni mini-opservatorij na Marsu.

Helikopter Ingenuity, kojeg je razvila američka svemirska agencija NASA, dobio je novu ulogu na Marsu kao stacionarni mini-opservatorij. Nakon što je ostvario 72 leta iznad Marsovog kratera Jezero, Ingenuityjeva misija završila je u siječnju nakon neuspješnog posljednjeg slijetanja koje je znatno oštetilo njegove rotore. NASA je, kako izvještava, uspješno izvela softversku nadogradnju koja prilagođava helikopter za nove zadatke na površini Crvenog planeta. Ingenuity će sada svakodnevno aktivirati svoja računala, provjeravati performanse solarnog panela, baterija i elektroničke opreme.

Ovu sliku NASA-inog helikoptera Ingenuity snimio je instrument Mastcam-Z rovera Perseverance 15. lipnja 2021. godine, tj. 114. marsovskog dana misije (©NASA/JPL-Caltech/ASU/MSSS).

Osim toga, helikopter će fotografirati površinu Marsa pomoću svoje kamere u boji i prikupljati podatke o temperaturi zahvaljujući senzorima raspoređenima po cijelom uređaju. Ove aktivnosti su od ključne važnosti jer će prikupljeni podaci biti korisni za buduće dizajnere zrakoplova i drugih vozila namijenjenih istraživanju Marsa. Inženjeri projekta Ingenuity i znanstvenici specijalizirani za Mars uvjereni su da će dugoročno prikupljanje podataka pružiti vrijedne informacije o vremenskim obrascima na Marsu i kretanju prašine na Crvenom Planetu, što bi moglo imati značajne implikacije za buduće misije na Mars.