Astronomija

Hubble zapazio klaster crvene, bijele i plave

Fotografija koju je uslikao svemirski teleskop Hubble prikazuje zvjezdani klaster NGC 330, koji se nalazi kojih 180 000 svjetlosnih godina od Zemlje, unutar Malog Magellanovog oblaka. Klaster, koji se nalazi u zviježđu Tukan, sadrži mnoštvo zvijezda, od kojih su mnoge raštrkane po ovoj upečatljivoj slici.

Zvijezde u klasteru su otprilike jednake starosti, zato jer je on nastao iz jedinstvenog primordijalnog oblaka plina i prašine. Ovakav klaster može znanstvenicima poslužiti kao neka vrsta prirodnog laboratorija, u kojem mogu promatrati formiranje i evolucije zvijezda. Ova fotografija je nastala korištenje Hubble-ove kamere širokog polja 3, te spajanjem podataka iz druga dva, odvojena astronomska promatranja. Prvomu je zadatak bio otkriti zašto zvijezde u klasteru evoluiraju na drugačiji način od onih izvan klastera, dok je drugi trebao okriti koliko velike mogu postati zvijezde prije nego što budu uništene u eksploziji supernove.

Hubble-ova fotografija pokazuje nam nešto potpuno novo o svemiru. Ova fotografija također pokazuje i način na koji Hubble funkcionira iznutra. Ukršteni uzorci koji okružuju zvijezde na ovoj slici, poznatiji kao difrakcijski šiljci, stvoreni su kada je svjetlost zvijezde u interakciji s četiri tanke lopatice koja podupiru Hubbleovo sekundarno zrcalo.

NASA