• Astronomija
  • Hubble snimio sliku od 655 milijuna piksela galaksije ‘Trokut’ koja prikazuje 40 milijardi zvijezda

galaksija-trokut-nasa

Letite preko lokalnog galaktičkog susjedstva do galaksije Triangulum (M33), manje spirale od naše galaksije Mliječni put. Prvo uvećajte jedno od svijetlih područja rođenja zvijezda M33, maglice NGC 604, užarene vrućim ioniziranim plinovitim vodikom. Izvanredna sposobnost NASA-inog svemirskog teleskopa Hubble da razluči milijune pojedinačnih zvijezda prikazana je na ovoj snimci gustog zvjezdanog polja M33.

Svemirski teleskop Hubble stvorio je još jednu senzacionalnu sliku.

Smještena dalje od tri milijuna svjetlosnih godina od Mliječne staze, nalazimo galaksiju Triangulum, jedan od najudaljenijih objekata vidljivih golim okom, koji se pojavljuje kao divovski zamagljeni objekt na noćnom nebu.

Galaksija Triangulum treći je po veličini član Lokalne skupine galaksija, iza Mliječne staze i galaksije Andromeda.

Galaksija Trokut (Messier 33), snimljena amaterskom opremom. Izvor: Wikimedia Commons.

Sada je Hubble uspio snimiti zapanjujuću, nikad prije viđenu sliku galaksije od 655 milijuna piksela koja prikazuje svojih više od 40 milijardi zvijezda.

Teško je promatrati galaksiju golim okom. Pod dobrim uvjetima promatranja, galaksija Trokut pojavljuje se kao slabašan, zamagljen objekt, skriven u sazviježđuTriangulum– Trokut.

“Moj prvi dojam kad sam vidjela slike Hubblea bila je, wow, to je stvarno puno stvaranja zvijezda”, rekla je astronom i voditeljica projekta Julianne Dalcanton.

Govoreći o nedavno objavljenoj slici, ESA dodala je: „Ova detaljna promatranja galaksije Triangulum imaju ogromnu naslijednu vrijednost – u kombinaciji s onima Mliječne staze, galaksije Andromeda i nepravilnih galaksija kao što je Magellanov oblak, ona će pomoći astronomima da razumiju stvaranje zvijezda i zvjezdanu evoluciju. ”

No, unatoč činjenici da je teška za primijetiti, ona je “ sweet spot“ za promatrače neba.

Sada je teleskop Hubble, zajednička misija NASA-e i Europske svemirske agencije, stvorio novu sliku od 665 milijuna piksela na kojoj su milijarde zvijezda spiralne galaksije vidljive u zapanjujućem kozmičkom remek-djelu.

Cijelu sliku od 1,6 GB u punoj veličini možete vidjeti pristupom web stranici Europske svemirske agencije Hubblesite.

Sama slika je masivni mozaik proizveden od 54 odvojene slike snimljene naprednom kamerom za istraživanje Hubble Space Telescope-a.

Nova kozmička slika druga je po veličini Hubbleova slika koja je ikad objavljena i sadrži središnje područje galaksije i njezine unutarnje spiralne krakove.

Slika (ili duga verzija videozapisa) prikazuje milijune zvijezda, stotine nakupina zvijezda i nekoliko svijetlih maglica.

Galaksija Trokut duga je približno 60,000 svjetlosnih godina ,što je malo u usporedbi s masivnom veličinom Andromede, za koju se vjeruje da mjeri oko 200 000 svjetlosnih godina.

Gledajući Hubbleovo remek-djelo, ne mogu si pomoći da se ne zapitam koliko potencijalno naseljivih planeta gledamo na ovoj novoj slici?