Evo mjesto pada Ruske letjelice Luna-25 na Mjesecu

Evo mjesto pada Ruske letjelice Luna-25

NASA-ina letjelica otkriva tragove ruske misije na Mjesecu: Je li Luna 25 ostavila svoj otisak?

Uz sve misterije svemira, jedna se nedavno pojavila mnogo bliže, na našem prirodnom satelitu – Mjesecu. NASA-in Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) snimio je svjež krater koji bi mogao biti izravna posljedica ruske misije Luna 25.

Neobično kretanje Lune 25 tijekom njenog slijetanja 19. kolovoza natjeralo je svjetsku astronomsku zajednicu da zadrži dah. Nažalost, slijetanje nije prošlo kako je planirano, a letjelica je udarila u Mjesec.

Ovaj GIF izmjenjuje se između LRO prikaza od 27. lipnja 2020. i 24. kolovoza 2023. – prije i nakon pojave novog udarnog kratera vjerojatno od ruske misije Luna 25. Zasluge: NASA-in Goddard Space Flight Center

Dva dana kasnije, ruska svemirska agencija Roscosmos objavila je svoje prve procjene o mjestu udara. Odmah su se probudili i stručnjaci iz NASA-e: tim LROC-a zajedno s timom misije LRO hitno je reagirao, usmjerivši svemirsku letjelicu prema označenom području.

Rezultati? Snažne slike kratera nastalog udarom, snimljene 24. kolovoza, promijenile su ranije krajolike. Usporedbom s prethodnim snimkama, posebno onima iz lipnja 2022., postalo je jasno: novi krater, promjera oko 10 metara, nedavno je oblikovan. Njegova pozicija skoro savršeno korespondira s procjenama Roscosmosa, što sugerira da je ruska letjelica odgovorna za ovu lunarnu promjenu.