Curiosity Rover prešao je 30 kilometara na Marsu

'Autoportret' (tj. 'selfie') NASA-inog rovera Curiosity (©NASA, JPL-Caltech, MSSS).

NASA-in Curiosity Rover ostvario je značajan cilj dosegnuvši udaljenost od 30 kilometara pređenih na marsovskoj površini od svog dolaska na Crveni Planet u kolovozu 2012. godine. Prema Twitter računu misije, ovo postignuće postavlja Curiosity na drugo mjesto, iza svog prethodnika Opportunity (koji je prešao 40,2 kilometra), u udaljenosti pokrivenoj na crvenom planetu.

Ruta rovera

Curiosity je prošao kroz Gale krater kako bi došao do planine Sharp u središtu, gdje je napravio nekoliko revolucionarnih otkrića i pružio neviđene znanstvene informacije, poput dokaza o prošloj naseljivosti Marsa.

Cilj

Glavni cilj misije Curiosity je procijeniti je li Mars u prošlosti imao potrebne uvjete za mikrobiološki život. Analizirajući uzorke stijena pomoću svojih znanstvenih instrumenata na brodu, rover je već pružio uvjerljive dokaze o drevnim jezerskim okruženjima koja su mogla služiti kao sklonište mikrobiološkim organizmima.

Bitna otkrića

Između ostalih otkrića, rover je nedavno pronašao jedinstvene teksture stijena, što je do sada najjasniji dokaz misije o drevnim valovima vode koji se formiraju unutar jezera. Prema timu misije, prije milijardi godina, valovi na površini plitkog jezera podigli su sediment na dnu jezera, ostavljajući prepoznatljive uzorke koji su sačuvani u slojevima stijena.