Jeste li znali?

10 zapanjujućih fotografija Zemlje iz svemira koje morate vidjeti

Formacija u obliku kruga smještena je u području današnje Mauritanije, blizu Sahare, i proteže se na impresivan promjer od oko 40 kilometara. Zasluge: NASA.

Zemlja, naš jedinstveni dom u Sunčevom sustavu, predmet je divljenja i istraživanja već desetljećima. Ovaj planet, bogat raznolikim ekosustavima i dom milijunima vrsta, svakodnevno se suočava s izazovima poput onečišćenja, upotrebe plastike i uništavanja staništa. Naša odgovornost je da se aktivno uključimo u očuvanje ovog dragocjenog resursa. Pogled iz svemira otkriva nevjerojatnu ljepotu Zemlje i naglašava zašto je vitalno zaštititi je. U nastavku predstavljam deset zadivljujućih svemirskih fotografija naše planete koje pokazuju veličanstvenost i podsjećaju nas na potrebu za očuvanjem te ljepote.

Aurora Borealis iz Svemira: Očaravajući prikaz sjevernih svjetlosti, snimljen iz orbite, koji ilustrira dinamične prirodne procese naše atmosfere. Zasluge: NASA.
Aurora Borealis (Polarna svjetlost) iz Svemira: Očaravajući prikaz polarne svjetlosti, snimljen iz orbite, koji ilustrira dinamične prirodne procese naše atmosfere. Zasluge: NASA.
The Blue Marble: Ova čuvena slika Zemlje, snimljena tijekom misije Apollo 17, prikazuje planet u svim njegovim bojama i sjaju. Zasluge: NASA.
Veliki koraljni greben Satelitska fotografija ovog živopisnog morskog ekosustava ističe njegovu raznolikost i potrebu za zaštitom. Zasluge: NASA.
Ova fotografija prikazuju rijeku Amazon u sjevernom Brazilu. Slika snimljena 10. lipnja 2002. godine pokazuju ušće Amazona gdje se ulijeva u Atlantski ocean. Zasluge: NASA.
Visoke Himalaje iz svemira. Impresivni snježni vrhovi najvišeg planinskog lanca na svijetu, predstavljeni u svoj njihovoj surovosti i ljepoti. Zasluge: NASA.
Na ovoj fotografiji iz Svemira, rijeka Nil i njena delta, snimljene noću, izgledaju poput sjajnog cvijeta s dugom stabljikom na jugoistoku Mediteranskog mora. Zasluge: NASA.
Gradska Svjetla na Zemlji!Ova slika noćnih svjetala na Zemlji stvorena je pomoću podataka iz Programa meteoroloških satelita za obranu (DMSP) i njihovog sustava za operativno skeniranje (OLS). Iako je OLS izvorno razvijen za promatranje oblaka pomoću mjesečeve svjetlosti, koristi se i za mapiranje položaja stalnih izvora svjetla na površini Zemlje. Najsvjetlije regije su najurbaniziranije, ali ne nužno i najnaseljenije. Primjerice, zapadna Europa svjetlija je od Kine i Indije, unatoč manjoj populaciji. Gradovi se tipično šire duž obalnih linija i prometnih mreža. Čak i bez prikaza na karti, obrisi mnogih kontinenata ostaju prepoznatljivi. Sustav međudržavnih autocesta u Sjedinjenim Američkim Državama vidljiv je kao mreža koja spaja sjajne točke urbanih centara. U Rusiji, linija Transsibirske željeznice proteže se kao tanak niz od Moskve, kroz središnju Aziju, do Vladivostoka. Rijeka Nil, od Asuanske brane do Sredozemnog mora, ističe se kao svijetla linija kroz inače tamnu regiju. Zasluge: NASA.
Gradska Svjetla na Zemlji! Ova slika noćnih svjetala na Zemlji stvorena je pomoću podataka iz Programa meteoroloških satelita za obranu (DMSP) i njihovog sustava za operativno skeniranje (OLS). Iako je OLS izvorno razvijen za promatranje oblaka pomoću mjesečeve svjetlosti, koristi se i za mapiranje položaja stalnih izvora svjetla na površini Zemlje. Najsvjetlije regije su najurbaniziranije, ali ne nužno i najnaseljenije. Primjerice, zapadna Europa svjetlija je od Kine i Indije, unatoč manjoj populaciji. Gradovi se tipično šire duž obalnih linija i prometnih mreža. Čak i bez prikaza na karti, obrisi mnogih kontinenata ostaju prepoznatljivi. Sustav međudržavnih autocesta u Sjedinjenim Američkim Državama vidljiv je kao mreža koja spaja sjajne točke urbanih centara. U Rusiji, linija Transsibirske željeznice proteže se kao tanak niz od Moskve, kroz središnju Aziju, do Vladivostoka. Rijeka Nil, od Asuanske brane do Sredozemnog mora, ističe se kao svijetla linija kroz inače tamnu regiju. Zasluge: NASA.
Mozaik Antarktike snimljen Landsat satelitom. Prva visokorezolucijska, trodimenzionalna, mapa Antarktike u pravim bojama izrađena je od više od 1100 slika dobivenih putem Landsat 7 satelita. Za stvaranje Mozaika slika Antarktike (LIMA), znanstvenici su kombinirali scene snimljene Landsat 7 satelitom (snimljene između 1999. i 2001.), digitalni model visina i terenske podatke. Spajanje cijelog mozaika trajalo je godinama, a konačni rezultat objavljen je 2007. godine. Zasluge: NASA.
Fotografija koja govori više od riječi. Evo kako izgleda Hrvatska, među ostalim zemljama prikazanim na ovoj snimci iz svemira. Zasluge: NASA.

Ove izvanredne fotografije nisu samo vizualno impresivne; one su i snažan podsjetnik na našu odgovornost da njegujemo i štitimo naš planet. Svaka od ovih fotografija priča svoju priču o krhkosti i veličanstvenosti Zemlje, ističući kako je ključno zajednički raditi na očuvanju ovog jedinog doma koji imamo.

Ako želite pogledati još nevjerojatnih fotografija, možete to učiniti klikom ovdje.