• Svemir
  • Zemlja bi mogla biti okružena divovskim magnetskim tunelom

Zemlja bi mogla biti okružena divovskim magnetskim tunelom

Znanstvenici procjenjuju da je ukupna duljina strukture oko 1000 svjetlosnih godina.

Međunarodni tim astronoma predstavio je novu studiju koja objašnjava prirodu dugo poznatih tajanstvenih nebeskih struktura. Autori rada pretpostavili su da bi Zemlja mogla biti okružena divovskim magnetskim tunelom koji okružuje ne samo naš zvjezdani sustav već i obližnje zvijezde.

Je li naš planet smješten unutar nevidljivog magnetskog tunela?

Sjeverni polarni ostrug

Kako autori objašnjavaju, sjeverni polarni ostrug (opažen u sjevernom dijelu Mliječne staze) i područje u obliku lepeze na suprotnim krajevima neba koje su nam vidljive mogu biti povezani magnetiziranim vlaknima. Ti fenomeni tvore veliki magnetski tunel koji okružuje ne samo Sunčev sustav, već i druge obližnje zvjezdane sustave.

Poznat od 60 -ih

Vodeća astronomka Jennifer West napominje da su ove dvije tajanstvene strukture poznate od 1960 -ih. Usput, West kaže da je novo istraživanje tima inspirirano člankom objavljenim 1965. Radio astronomija se u to vrijeme tek počela razvijati. Autori članka bili su astronomi Matthewson i Milne, koji su svoje istraživanje temeljili na prilično grubim, prema suvremenim standardima, podacima.

Kako bi izgledalo da možemo vidjeti nebo u radio polariziranim valovima. Izvor: J. West

Stare zanemarene hipoteze

Međutim, čak su i ti sirovi podaci tada sugerirali da bi polarizirani radio signali mogli izgledati poput ogromnog tunela kada pogledamo Lokalni mjehurić (područje rijetkog vrućeg plina u međuzvjezdanom mediju unutar Orionovog kraka u našoj galaksiji). Suvremenici nisu prihvatili hipotezu, a s godinama je zaboravljena. Zapravo, astronomi su sada testirali dugogodišnju pretpostavku koristeći skup novih podataka koje je znanost prikupila u posljednjih nnekoliko desetljeća.

Nitko nije povezao strukture

Također je iznenađujuće, rekao je West, da nijedna prethodna analiza nije povezala dvije strukture. U novoj studiji, međutim, takva je povezanost otkrivena – opisana je kao neka vrsta radio petlji koje ispunjavaju prostor između dva suprotna kraja neba i, vjerojatno, povezuju ta dva područja.

Naša galaksija prikazana u radio valovima.Izvori: Haslam et al. (1982.) s bilješkama J. Westa

Nove simulacije

Kako bi provjerili, znanstvenici su izradili računalni model koji uzima u obzir podatke iz promatranja zemaljskih teleskopa. Zatim su izveli simulaciju, stvarajući svojevrsno “radio nebo” nevidljivo golim okom. To im je omogućilo da vide kako bi izgledalo nebo da su dvije suprotne strukture povezane magnetskim nitima.

Zaključci

Znanstvenici su testirali različite parametre, što je omogućilo proučavanje nekoliko scenarija i odabir najpouzdanijeg. Kao rezultat toga, tim je zaključio da je najvjerojatnija udaljenost od našeg Sunčevog sustava do ovih struktura oko 350 svjetlosnih godina. Ukupna duljina magnetskog tunela, koju je modelirao tim istraživača, iznosi oko 1000 svjetlosnih godina.

U skladu s drugim procjenama

Autori rada uvjeravaju da su podaci do kojih su došli u skladu s nekim drugim, točnijim procjenama. Kao primjer navode procjenu udaljenosti do ostruga Sjevernog pola, koja je dana ranije ove godine na temelju podataka svemirskog teleskopa Gaia. Ta su zapažanja pokazala da se nalazi unutar 500 svjetlosnih godina.

Pridružite se raspravi u našoj Telegram grupi.KOZMOS Telegram-t.me/kozmoshr

• Dunlap Institute. (n.d.). Dunlap astronomer discovers we may be surrounded by tunnel-like structure.
 Starr, M. (n.d.). Wild new paper claims Earth may be surrounded by a giant magnetic tunnel. ScienceAlert.
• West, J. L., Landecker, T. L., Gaensler, B. M., Jaffe, T., & Hill, A. S. (2021, September 29). A unified model for the fan region and the North Polar Spur: A bundle of filaments in the local galaxy. arXiv.org.