• Svemir
  • Crvotočine su vjerojatno masivni kozmički tuneli kojima se može prolaziti svemirskim letjelicama

Dva odvojena znanstvena tima predložila su nova rješenja kako crvotočine učiniti prohodnima za ljude

Tijekom posljednjih nekoliko tjedana razgovarali smo o nekoliko hipotetskih načina za brzo međuzvjezdano putovanje – warp pogon i MEGA pogon. Sada su dva odvojena tima znanstvenika još jednom skrenula pozornost javnosti na staru teoriju u Einsteinovoj općoj relativnosti – crvotočine, tvrdeći da su možda pronašli stvarna rješenja koja će dokazati njihovo postojanje i kako ih možemo koristiti.

Elementarne čestice mogu proći kroz mikroskopske crvotočine

U prošlosti su znanstvenici dokazali da crvotočine opisane u općoj relativnosti, ako postoje, neće biti prohodne zbog svoje nestabilnosti. Kad bi veliki objekt, recimo svemirski brod, pokušao proći kroz crvotočinu, ne bi mogao proći i zauvijek bi bio izgubljen.

U prošlosti je predloženo nekoliko hipotetičkih rješenja koja bi se mogla koristiti za održavanje crvotočine, ali za sada nisu ništa drugo do izmišljotina. Jedan takav model implicira da trebamo koristiti materiju s negativnom masom, ali kao što vjerojatno mislite, postojanje takve materije još nije dokazano.

Možda bi bilo jednostavnije pronaći drugačije rješenje nego nadati se da će dokazati postojanje novog hipotetskog oblika materije, a tim znanstvenika sa Sveučilišta Oldenburg nedavno je predložio takvu alternativu.

Njihovo rješenje temelji se na Einstein-Dirac-Maxwellovoj teoriji koja kombinira određene aspekte tri teorije – Einsteinove teorije gravitacije, Diracove teorije kvantnih čestica i Maxwellove teorije elektromagnetizma.

Međutim, postoji jedan nedostatak ovog novog modela koji opet onemogućava ljudima putovanje kroz crvotočine. Da bi prošao, jedan objekt mora biti u kvantnom stanju, što je za ljude nemoguće. Drugim riječima, studija se fokusirala na elementarne čestice koje bi mogle proći kroz mikroskopske crvotočine koje bi bile neprikladne za ljudska međuzvjezdana putovanja.

Još jedan novi model mogao bi učiniti crvotočine prohodnim za ljude

Drugo istraživanje, koje je proveo drugi znanstveni tim s Instituta za napredne studije u New Jerseyu i Sveučilištu Princeton, predložilo je drugačiji model crvotočine koji bi, zauzvrat, mogao biti potrebno rješenje kako bi ih ljudi učinili prohodnima.

Prema njihovim izračunima koji se temelje na teoriji struna, takve crvotočine mogu postojati i omogućit će osobi putovanje kroz svemir u milisekundama. Njihove bi petodimenzionalne crvotočine nalikovale nabijenim crnim rupama srednje mase.

Sad moram spomenuti da fizičari nisu dali rješenja za uvjete potrebne da se to dogodi. Drugim riječima, nisu proučavali što se točno treba dogoditi da bi ljudi stvorili ili prošli kroz takvu crvotočinu, samo su potkrijepili mogućnosti postojanja.

Oba će znanstvena tima sada morati dodatno istražiti ove hipoteze kako bi dokazala je li ijedna mogućnost moguća. U najgorem slučaju, obje bi mogli završiti na podugom popisu nemogućih ideja o crvotočinama.

Pridružite se raspravi u našoj Telegram grupi. KOZMOS Telegram-

• Blázquez-Salcedo, J., Knoll, C., & Radu, E. (2021, March 09). Traversable wormholes in einstein-dirac-maxwell theory.
• Brian Koberlein, U. (n.d.). Wormholes across the universe are fully traversable, new calculations show.
• Maldacena, J., & Milekhin, A. (2021, March 09). Humanly traversable wormholes.
• O’Neill, M. (2021, March 14). Not science Fiction: German physicists Say traversable WORMHOLES POSSIBLE.
• Science X. (2021, March 09). Microscopic wormholes possible in theory.
• Tangermann, V. (2021, March 09). Physicists propose new idea for “human-safe” Wormholes.