• Svemir
  • U prošlosti su Zemlju bombardirali asteroidi “veličine gradova”

U prošlosti su Zemlju bombardirali asteroidi “veličine gradova”

Zemlja nije uvijek bila sigurna kao što je danas.

Znanstvenici su otkrili da je Zemljina atmosfera ispunjena s dovoljno kisika da prije oko 2,5 milijarde godina  podrži život kakav danas poznajemo. A to se dogodilo, prema hipotezi astrofizičara iz Jugozapadnog istraživačkog instituta Sjedinjenih Država, kao rezultat agresivnog napada na Zemlju moćnih asteroida koji su bombardirali naš planet svakih petnaest milijuna godina u arhejsko doba.

Studija je također pokazala da bi broj tih utjecaja mogao biti 10 puta veći nego što se prije mislilo, a neka su tijela bila usporediva s velikim modernim gradovima. Zamislite da je Zemlju u kratkom vremenskom razdoblju pogodilo nekoliko ili čak desetak asteroida veličine velikog grada.

Jesu li asteroidi veličine gradova učinili Zemlju gostoljubivijom za život?

Istraživači zaključuju da su upravo takve razorne kataklizme mogle utjecati na geokemiju Zemlje i, posljedično tome, ubrzati razvoj života na našem planetu.

Istina, nisu sve tajne prirode u žurbi da ih znanstvenici pronađu i otkriju njihove tajne. Što se tiče asteroida, kometa, meteorita, većina naših pitanja ostaje bez odgovora. Napokon, većina najstarijih kratera nestala je s površine planeta kao rezultat vremenskih prilika i tektonike ploča.

Ali, kao što znate, onaj tko gleda uvijek će pronaći nešto, uključujući tragove asteroida. Činjenica je da su one staklaste čestice – sfere, koje nastaju od stijena otopljenih eksplozijom, sačuvane u stijenama, stare nekoliko milijardi godina.

Meteorski krater u Arizoni koji je nastao kao posljedica udara 50-metarskog meteora. Kad uzmete u obzir da su tijela koja su pogodila Zemlju prema novoj studiji bili gradski asteroidi, gdje su ostaci tih masivnih udara? Izvori: dr. Dale Nations, AZGS.

Što je više sličnih čestica prisutno u određenom kulturnom sloju, to je katastrofa bila snažnija. I, analizirajući sadržaj drevnih sedimenata, istraživači su bili prisiljeni priznati da je moderna znanost očito podcijenila razmjere kozmičkih utjecaja.

Sasvim je moguće, tvrde autori znanstvenog rada, da je “sistemsko torpediranje planeta radikalno promijenilo evoluciju zemljine površine i atmosfere.” Utjecaji asteroida, prema njihovom mišljenju, trebali su se odraziti na razinu kisika na našem planetu.

Činjenica da se zasićenje zemljine atmosfere kisikom dogodilo prije oko 2,5 milijarde godina potvrđena je davno. No, ranije su znanstvenici vjerovali da je to povezano s procesima koji se odvijaju u utrobi planeta. Ali, kao što pokazuju nedavni podaci, kozmička invazija također bi mogla biti uzrok ovih globalnih promjena.

S obzirom na važnost kisika za razvoj Zemlje i život na njoj, američki autori rezimiraju da je njegova moguća povezanost s asteroidima intrigantna i da zaslužuje daljnje proučavanje. Ali to, nažalost, tek treba utvrditi u sljedećoj fazi istraživanja. Kad uzmete u obzir da su najraniji znakovi života na Zemlji prije otprilike 3,5 milijarde godina, je li to bila slučajnost? Ili su nam asteroidi veličine gradova promijenili planet i dali poticaj jednostavnim životnim oblicima?

EurekAlert. (n.d.). Early Earth was bombarded by series of city-sized asteroids. EurekAlert!
• O’Neill, M. (2021, July 11). Early Earth Was Bombarded by Barrage of City-Sized Asteroids – Perhaps 10x More Huge Impactors Than Thought. SciTechDaily.
 Phys.org. (2021, July 8). Early Earth was bombarded by series of city-sized asteroids.
• Young, C. (2021, July 9). City-Sized Asteroids Hit the Earth More Frequently than Previously Thought. Interesting Engineering.