Tajanstveni izvor svjetlosti obasjava Sunčev sustav

Solarni sustav Depositphotos_98492962_L

Neobičan sjaj koji okružuje naš Sunčev sustav bio je prisutan i 2021. godine kada su znanstvenici promatrali podatke sa svemirske letjelice New Horizons.

Neobičan sjaj obasjava Sunčev sustav

Kako bi bolje razumjeli naše kozmičko susjedstvo, astronomi su proučili 200.000 arhivskih slika svemirskog teleskopa Hubble i izvršili desetke tisuća mjerenja u sklopu projekta pod nazivom SKYSURF. To je učinjeno kako bi se utvrdilo je li na nebu prisutan rezidualni sjaj. Pritom su zanemarali svjetlost zvijezda, galaksija, planeta i zviježđa. Unatoč tome, određeni sjaj je i dalje ostao prisutan – konstantna svjetlost ravna deset ‘krijesnica’ razasutih po nebu.

Astronomi još uvijek nisu sigurni odakle dolazi ovaj misteriozni sjaj. Možda bismo mogli objasniti ovaj fenomen slojem prašine koji se obavija oko našeg sunčevog sustava i reflektira Sunčevu svjetlost sve do Plutona.

Nešto se neobično događa na rubu Sunčevog sustava

Sablasni sjaj koji je vidio New Horizons

Zbog nasumične raspodjele ovog sjaja, moguće je da potječe od bezbrojnih prašnjavih nakupina na nebu, zvanih kometi. Kometi putuju prema Suncu iz različitih smjerova. Sunčeva toplina uzrokuje sublimaciju leda, što rezultira izbacivanjem prašine s kometa dok putuju. Jedna studija iz 2021. godine podupire ideju.

Astronomi su koristili NASA-inu letjelicu New Horizons za mjerenje neba. Nakon što je New Horizons prošao Pluton 2015. i mali objekt Kuiperovog pojasa 2018., New Horizons je sada krenuo u međuzvjezdani prostor. Sonda je izvršila mjerenja na udaljenosti između 6 i 8 milijardi kilometara od Sunca.

Zašto se unutrašnjost Sunčevog sustava vrti sporo?

Novi, nekvantificirani element Sunčevog sustava

Planeti i asteroidi ne kruže na ovoj udaljenosti. Posljedično, međuplanetarna prašina nije prisutna. Osim toga, New Horizons detektirao je slabiju svjetlost koja je stizala s veće udaljenosti od onog što može detektirati Hubble. Isto tako, pozadinsko osvjetljenje New Horizonsa nije objašnjeno.

Predložene su mnoge teorije, uključujući raspad tamne tvari i veliku populaciju dalekih galaksija. Daljnje objašnjenje je da fenomen lokalan te da ne dolazi izvan Sunčevog sustava, uzevši u obzir da su razine rezidualne svjetlosti veće kod New Horizonsa. Sljedom toga, moguće je da govorimo o novom, nekvantificiranom elementu sadržaja Sunčevog sustava.

Kozmička 3D karta otkriva zanimljive značajke našeg Sunčevog sustava