• Svemir
  • Sve je spremno za dolazak japanskog SLIM landera na Mjesec

Sve je spremno za dolazak japanskog SLIM landera na Mjesec

Ilustracija SLIM landera.

Japanska svemirska istraživačka agencija (JAXA) potvrdila je da je Smart Lander za istraživanje Mjeseca (SLIM) spreman za početak priprema za slijetanje, temeljem operativnih rezultata od ulaska u lunarnu orbitu i budućih planova. Stoga je odlučeno da se 10. siječnja 2024. godine pređe na fazu pripreme za slijetanje, a manevri smanjenja udaljenosti od apoluna (najudaljenije točke od Mjeseca) uspješno su izvedeni i dovršeni 14. siječnja 2024. godine u 9:32 po srednjoeuropskom vremenu (CET). Dalje je potvrđeno da je svemirska letjelica SLIM umetnuta u kružnu orbitu na planiranoj visini od približno 600 km.

Trenutno su uvjeti svemirske letjelice normalni. Od sada će se izvoditi manevri smanjenja udaljenosti od periluna (najbliže točke Mjeseca), a točka periluna će biti snižena na visinu od 15 km 19. siječnja 2024. godine. SLIM će tada započeti s fazom slijetanja 19. siječnja 2024. godine oko 16:00 po CET-u. Planirano slijetanje na Mjesec je zakazano za 16:20 po CET-u. Prijenos uživo tijekom slijetanja SLIM-a bit će emitiran na službenom YouTube kanalu JAXA-e, “JAXA Channel”, 19. siječnja 2024. godine od 15:00 po CET-u, neposredno prije slijetanja na Mjesec. Pozivamo vas da se uključite u praćenje.

Lansiran 6. rujna iz Svemirskog centra Tanegashima, SLIM je prva japanska misija na površinu Mjeseca koja ima za cilj postići precizno slijetanje s maržom manjom od 100 metara. Za usporedbu, preciznost Apollo 11 modula “Eagle” za Mjesec bila je eliptična i široka 20 kilometara u dužinskom smjeru i 5 kilometara u poprečnom smjeru. Tijekom spuštanja na Mjesec, modul za izviđanje prepoznat će lunarne kratera koristeći tehnologiju sustava prepoznavanja lica, te odrediti svoju trenutnu lokaciju koristeći podatke prikupljene lunarnim orbiterom SELENE.