• Znanost
  • Znanstvenici otkrili skriveni sloj ispod Zemljinih tektonskih ploča
Znanost

Znanstvenici otkrili skriveni sloj ispod Zemljinih tektonskih ploča

Otkriven novi sloj ispod Zemljine površine. Izvor: Curiosmos.com

Znanstvenici su otkrili potpuno novi, skriveni sloj ispod Zemljinih tektonskih ploča. Ovaj sloj pomoći će nam da bolje razumijemo unutrašnjost našeg planeta.

Skriveni sloj ispod Zemljinih tektonskih ploča

Istina je da znamo više o svemiru nego što znamo o Zemljinim oceanima i različitim vrstama slojeva koji se nalaze ispod naših nogu. Ipak, znanstvenici ulažu velike napore da to promijene. Sada su stručnjaci izvijestili o iznenađujućem otkriću potpuno novog sloja koji se nalazi ispod tektonskih ploča našeg planeta.

Sloj, sastavljen od djelomično rastaljenog kamena, mogao bi pomoći znanstvenicima da bolje razumiju kako su nastale tektonske ploče na Zemlji i usput riješiti dugogodišnju znanstvenu raspravu o njihovom kretanju.

Dvije strukture kontinentalnih razmjera u Zemljinom plaštu mogle bi objasniti geologiju Afrike

Meka granica

Rastaljeni sloj pronađen je otprilike 160 kilometara ispod površine i dio je takozvane astenosfere. Ovaj sloj je od velike važnosti jer tvori meku granicu koja omogućuje kretanje tektonskih ploča preko plašta. No, na iznenađenje znanstvenika, otkrili su da talina ne utječe značajno na tok stijena plašta.

Zašto je ovaj sloj karakteriziran takvom mekoćom ostaje enigma za koju se znanstvenici nadaju da će se riješiti u bliskoj budućnosti.

Lokalno taljenje

Prijašnji koncepti sugerirali su da rastaljeno kamenje može igrati važnu ulogu, međutim nova studija proturječi tome i pokazuje da nije značajan faktor u protoku stijena plašta.

Thorsten Becker, koautor rada i znanstvenik na UT Jackson School of Geosciences, objašnjava da “Ne možemo isključiti lokalno taljenje kao važno, ali mislim da nas to navodi da promatramo ova opažanja taljenja kao znak onog što se događa unutar Zemlje, a ne nužno aktivan doprinos bilo čemu.”

Istraživački rad s detaljima otkrića objavljen je u časopisu Nature Geoscience.

Tektoniku Zemlje možda pokreće odnos sa Suncem i Mjesecom