Saturn će ovog vikenda zasjati u svojoj punoj svjetlosti

Saturn aurore. Izvor: Wikimedia commons.

Pripremite se za divljenje: Saturn će ovog vikenda zasjati u svojoj punoj svjetlosti, obećavajući nezaboravan kozmički spektakl

Saturn bi trebao biti glavna atrakcija noćnog neba tijekom vikenda, zahvaljujući svojoj idealnoj poziciji u odnosu na Zemlju i Sunce. Dosežući opoziciju, Saturn će se savršeno poravnati nasuprot Suncu, s našim plavim planetom točno između. U isto vrijeme, ovaj veličanstveni planet približit će se Zemlji do svog najbližeg položaja, kako izvještava In-The-Sky. Takva nebeska konfiguracija osigurava da Saturn zrači najsvjetlije i najimpresivnije. Očekuje se da će ovaj blistavi prizor trajati sve do veljače 2024.

Vrhunac ovog astralnog događaja predviđa se oko ponoći po lokalnom vremenu u nedjelju, 27. kolovoza. No točno poravnanje, ili opozicija, očekuje se malo kasnije, točno oko 4:20 sati EDT (0820 GMT) istog dana.

Objašnjenje Saturnove svjetlosti

S mjerom sjaja od 0.4 magnitude tijekom ove opozicije – najsjajnijom u 2023. godini – Saturn će dominirati nad noćnim nebom. Za usporedbu, svjetliji nebeski objekti imaju niže magnitude, a puni mjesec ima oko -12.6, napominje NASA. Dakle, čak i bez pomoći, vaše bi oči trebale uhvatiti konstantan, briljantan sjaj Saturna.

Ali da biste zaista uživali u ovoj astronomske gozbi, preporučuju se dvogledi ili teleskopi. Detaljni prikazi, Saturnova nježna jantarna nijansa i možda blage konture njegovih ikoničnih prstenova ili čak njegovog golemog mjeseca, Titan, mogli bi doći do izražaja. No za nesmetan, izravan pogled na Saturnove veličanstvene prstenove, teleskop je najbolji izbor. S obzirom da se Saturnovi prstenovi postupno naginju prema Zemlji sve do 2025. godine, sada je prava prilika za entuzijaste neba.