Jeste li znali?

Satelitske fotografije otkrivaju ‘paukove’ na Marsu

Paukovi na Marsu. Zasluge: ESA-NASA.

Iako na Marsu nema insekata, nove fotografije iz orbite otkrile su mnogobrojne ‘strukture’ koje podsjećaju na ‘paukove’, rasprostranjene po prašnjavoj površini planeta. To, naravno, nisu živi paukovi, već su to tamne, razgranate formacije stvorene kroz neživotne procese. Nazivaju se “paukovi” zbog njihovog izgleda koji uključuje središnju tamnu točku okruženu tankim linijama koje se šire prema van. Ove strukture su posljedica sezonskih promjena na Crvenom planetu, promjena koje uključuju ekstremne hladnoće praćene proljetnim zagrijavanjem. Mars, poput Zemlje, doživljava godišnja doba zbog sličnog nagiba osi, ali marsovska godišnja doba bitno se razlikuju od zemaljskih. Zimske temperature padaju ispod -123 stupnja Celzija, i gotovo sve postaje smrznuto. To uključuje i ugljični dioksid koji se na Zemlji javlja kao suhi led. Kada zima ustupi mjesto proljeću, temperature rastu, ali suhi led se ne topi kao običan led. Umjesto toga, on prelazi iz čvrstog u plinovito stanje.

Paukovi na Marsu