• Svemir
  • Pentagon tvrdi da je Rusija lansirala tajanstveno oružje u svemir

Pentagon tvrdi da je Rusija lansirala tajanstveno oružje u svemir

Militarizacija svemira se intenzivira nakon što je Pentagon optužio Rusiju da je lansirala satelit za koji dužnosnici nacionalne sigurnosti vjeruju da je sposoban napadati druge satelite u orbiti, izvještava BBC. Najviše zabrinjava što se ovaj satelit, kojeg su Rusi lansirali prošlog tjedna, nalazi u istoj orbiti kao i američki vladin satelit.

“Rusija je lansirala satelit u nisku Zemljinu orbitu za koji procjenjujemo da je vjerojatno protusvemirsko oružje,” izjavio je glasnogovornik Pentagona, brigadni general Pat Ryder, u utorak, kako prenosi BBC. “Jasno je da ćemo to nastaviti pomno pratiti,” rekao je Ryder za ABC News. “Svakako bismo rekli da imamo odgovornost biti spremni zaštititi i braniti svemirski domen te osigurati kontinuiranu i neprekinutu podršku združenim snagama. Nastavit ćemo balansirati potrebu zaštite naših interesa u svemiru s našom željom za očuvanjem stabilnog i održivog svemirskog okruženja.”

Kako tvrdi Futurism, ove vijesti dolaze nakon što su američki sigurnosni dužnosnici ranije ove godine upozorili da Rusija planira poslati nuklearno svemirsko oružje – zapravo anti-satelitsku sondu – ili čak njezinu lažnu verziju u orbitu. Sigurnosni izvori su medijima otkrili da bi ono moglo emitirati snažan energetski val koji bi onesposobio druge satelite, uključujući i one koje je sama Rusija poslala u svemir. Takvo oružje bi predstavljalo kršenje Ugovora o svemiru iz 1967. godine, koji “zabranjuje zemljama postavljanje ‘nuklearnog oružja ili bilo koje druge vrste oružja za masovno uništenje’ u svemir.”

Nuklearno oružje?

Može li tajanstvena sonda lansirana prošlog tjedna biti nuklearno oružje na koje su američki sigurnosni dužnosnici upozoravali? Teško je reći, ali Rusi su odlučno odbacili tvrdnje Pentagona da je prošlotjedno lansiranje bilo svemirsko oružje. “Ne mislim da bismo trebali odgovarati na bilo kakve informacije koje cure iz Washingtona,” rekao je ruski zamjenik ministra vanjskih poslova Sergej Rjabkov novinarima u Moskvi, kako prenosi ABC News. “Ruski svemirski program se razvija prema planu, lansiranja svemirskih letjelica za razne svrhe, uključujući uređaje koji rješavaju problem jačanja naše obrambene sposobnosti, također nisu novost.”

Teško je povjerovati u to; još 2021. godine Rusija je uništila satelit projektilom u vojnoj vježbi, prisiljavajući posadu Međunarodne svemirske stanice da se skloni u sigurnosi dio stane i izazvavši ogorčenu međunarodnu reakciju. Ovaj incident naglašava rastuću napetost u militarizaciji svemira i potencijalne prijetnje globalnoj sigurnosti. Iako se točan karakter ruskog satelita još uvijek istražuje, međunarodna zajednica pozorno prati situaciju. Svaki potez u svemiru ima dalekosežne posljedice, te je ključno održavati dijalog i suradnju kako bi se osigurao mir i stabilnost u ovom kritičnom domenu.